MediaWatch

Aller Media efterlyser idéer til rejsemedie

Aller Media vil med synergier fra Nyhavn Rejser skabe fremtidens rejsemedie, fortalt huset inden nytår. Ny efterlyser Aller idéer uden for huset.

Aller Media har siden opkøbet af Nyhavn Rejser i august brygget ambitioner om at skabe et rejsemedie, der kan udnytte synergierne i husets entré i rejsebranchen.

Inden jul fortalte Aller Media, at huset vil være den virksomhed, der kender danskernes rejsevaner, -drømme og -budgetter bedst, og bruge den viden til at sætte sig på markedet for rejsemedier.

Nu efterlyser Allers innovationsafdeling, der er ledet af Pernille Aalund, idéer til den forretning.

”Vi ønsker at skabe et helt temaunivers omkring rejser, som vi kan tage ejerskab på gennem forskellige aktiviteter, services og produkter. Alle platforme – print og online, events samt oplevelsesrelaterede aktiviteter og produkter – er i spil, og derfor inviterer vi til en åben innovationsproces, hvor vi gerne vil eksponeres for så mange spændende og nytænkende idéer som muligt,” siger innovationsdirektør Pernille Aalund i en pressemeddelelse, der opfordrer idémagere til at henvende sig.

Umiddelbart er der ingen grænser for, hvilke produkter og idéer, der kan arbejdes videre med, siger Pernille Aalund.

”Vi ønsker at skabe et bredt fundament for vores rejseunivers, hvor vi er med kunden gennem hele rejseværdikæden fra inspiration over planlægning, til booking og gennemførelse af rejsen samt videreformidling af de gode oplevelser,” siger Pernille Aalund.

Allers innovationsafdeling, der blev etableret, da huset søsatte sin Safari-strategi sidste sommer, skal udvikle nye produkter, der tilsammen hæver Allers omsætning med et trecifret millionbeløb. Ambitionen er at få 250 idéer om året, hvoraf mindst tre skal blive til produkter, der bidrager væsentligt til bundlinjen.

Det første konkrete resultat af processen er spil-app'en Wordbase, der blev lanceret kort inden jul. Afdelingen arbejder desuden i øjeblikket på flere internationale projekter, der efter planen skal søsættes i løbet af foråret, heriblandt et nordisk livsstils-medie, og et globalt orienteret community.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs