Aller søger helt ny profil i spidsen for Se og Hør

Se og Hør får en anden lederprofil. En chefredaktør der tænker kommercielt og på tværs af platforme, og har i forretningsindsigt i sociale medier, viser jobannonce, der først nu er opslået.

Aller Media har først nu opslået det ledige job som chefredaktør for Se og Hør.

Det blev ledigt, da Aller for en måned siden meddelte, at Kim Henningsen ville forlade posten som chefredaktør. Kim Henningsen havde da været sygemeldt siden midten af marts.

“Med ansvar for Danmarks mest læste ugeblad og Danmarks stærkeste sladderredaktion byder stillingen som chefredaktør på ledelsesmæssige, strategiske, forretningsmæssige, journalistiske og pr-mæssige udfordringer,” hedder det i jobopslaget.

Chefredaktøren får ansvar for at sikre et redaktionelt miljø gennem konstant udvikling af Se og Hørs koncept, og personen skal kunne magte en professionel mediehåndtering. Det vil sige sager, der med mellemrum skaber stor pressebevågenhed.

Et andet krav er, at ansøgeren skal være kommercielt orienteret og forstå værdien af at arbejde på tværs af print og digitale platforme. Den nye chefredaktør skal som noget helt nyt komme med indsigt i forretningsmodellerne indenfor digitale og sociale medier, fremgår det.

Den nye chefredaktør vil referere til direktør for udgiverdivisionen Per Ingdal og bliver budget- og resultatansvarlig for bladet.

Aller Media tager sig god tid til at finde kandidatten, sagde Per Ingdal i juni:

”Der er ingen panik. Vi har en rigtig god redaktion, der klarer tingene fornuftigt."

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også