Bådmagasinet køber konkurrent

Bådmagasinet køber handelsplatformen Boatindex, der skal styrke magasinets egen handelsplads Bådmarkedet.

Med opkøbet af sitet Boatindex vil mediehuset Bådmagasinet styrke den webstrategi, som virksomheden påbegyndte i 2011.

Boatindex bliver en del af online-annoncemarkedet for både, som Bådmagasinet i forvejen er repræsenteret på med Bådmarkedet.

”Bådmagasinet har helt tilbage fra 1998, under ejerskab af Den Blå Avis, været meget aktiv på nettet”, siger ansv. redaktør Søren Øverup i en pressemeddelelse.

”En opdatering af Bådmarkedet var næste naturlige skridt i udviklingen af baadmagasinet.dk, og vi har længe haft et godt øje til Boatindex. Sitet er klart det mest velfungerende site for bådannoncer, så jeg er rigtig glad for at kunne præsentere bådbranchen samt vores læsere for dette nye setup,” siger han.

Med i handlen følger alle internationale rettigheder til Boatindex-brandet, der i forvejen eksisterer på flere sprog. Bådmagasinet venter, at opkøbet vil være med til at øge selskabets online-aktiviteter markant.

Salgsprisen er ikke oplyst.

Bådmagasinet havde i andet halvår 2012 gennemsnitligt 64.000 læsere mod 67.000 i samme periode året før.

Selskabets 2012-regnskab er endnu ikke offentliggjort. I 2011 havde det et overskud på 116.000 kr. og en egenkapital på 375.000 kr.

Lækket pirat-scoop får konsekvenser

Bådmagasinets pirat-scoop blev kidnappet

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Læs også