MediaWatch

Trods lyspunkter ærgrer Grakom sig over medieforlig

Det nye medieforlig løser ikke udfordringerne med unfair konkurrence på mediemarkedet, lyder det fra Thomas Torp, adm. direktør i brancheforeningen.

Foto: Niels Hougaard/ERH

Det nye medieforlig løser ikke udfordringerne med unfair konkurrence på mediemarkedet. I stedet står branchen med et ”skuffende medieforlig”, der ifølge Thomas Torp, adm. direktør i brancheforeningen Grakom, hvor nogle trykte medier kan drage fordel af nulmoms på digital produktion, mens andre ikke kan.

”Magasinudgiverne må endnu en gang konstatere, at de fortsat skal udsættes for konkurrenceforvridende momsfordele og produktionsstøtte til dagblade og online nyhedsmedier, mens de selv afskæres for samme støttemuligheder,” lyder det fra Thomas Torp på brancheforeningens egen hjemmeside.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

DR og Roskilde Festival dropper tv-samarbejde

Danmarks Radio har droppet alle livekoncertoptagelser og tv-produktioner fra årets musikfestivaler heriblandt Roskilde Festival. Seertilslutningen står ikke mål med ressourceforbruget, lyder det. I stedet spreder DR sine medarbejdere over flere festivaler henover sommeren.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs