Medieanalytikere om Egmont-strategi: "Det er et volumegame"

Omfattende indholdsinvesteringer er en central del af Egmonts nye vækststrategi, men er ifølge medieanalytikere også en noget nær nødvendighed. I det fremtidige mediemarked er indhold og nok af det kerne for at bevare position og slagkraft, lyder vurderingen.
Foto: Martin Bubandt
Foto: Martin Bubandt

"Scale up and stand out" er undertitlen på Egmonts nye femårige vækststrategi , som bl.a. indeholder investeringer i indhold for samlet 50 mia. kr. og planer om at sætte ekstra tryk på vækst inden for bl.a. gaming, streaming, digitale bøger og nethandel. Et træk som de to medieanalytikere og -rådgivere Keld Reinicke og Thomas Bækdal ikke har svært ved at se meningen med.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også