MediaWatch

Medieanalytikere om Egmont-strategi: "Det er et volumegame"

Omfattende indholdsinvesteringer er en central del af Egmonts nye vækststrategi, men er ifølge medieanalytikere også en noget nær nødvendighed. I det fremtidige mediemarked er indhold og nok af det kerne for at bevare position og slagkraft, lyder vurderingen.

Foto: Martin Bubandt

"Scale up and stand out" er undertitlen på Egmonts nye femårige vækststrategi , som bl.a. indeholder investeringer i indhold for samlet 50 mia. kr. og planer om at sætte ekstra tryk på vækst inden for bl.a. gaming, streaming, digitale bøger og nethandel. Et træk som de to medieanalytikere og -rådgivere Keld Reinicke og Thomas Bækdal ikke har svært ved at se meningen med.

Det er en næsten bunden opgave for traditionelle medieselskaber, hvis de både vil klare transformationen af forretningen til det digitale mediebillede og bevare deres position og styrke i et konkurrencebillede, der er langt bredere og mere internationalt end tidligere.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Aller Media lukker magasinet Dossier

Dossier lukker og slukker efter seks år. Det skyldes ifølge chefredaktør økonomi og udfordringer med bl.a. stigende papirpriser. For mindre end et år siden lukkede Aller også Modemagasinet In efter 35 år.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs