MediaWatch

Medieanalytikere om Egmont-strategi: "Det er et volumegame"

Omfattende indholdsinvesteringer er en central del af Egmonts nye vækststrategi, men er ifølge medieanalytikere også en noget nær nødvendighed. I det fremtidige mediemarked er indhold og nok af det kerne for at bevare position og slagkraft, lyder vurderingen.

Foto: Martin Bubandt

"Scale up and stand out" er undertitlen på Egmonts nye femårige vækststrategi , som bl.a. indeholder investeringer i indhold for samlet 50 mia. kr. og planer om at sætte ekstra tryk på vækst inden for bl.a. gaming, streaming, digitale bøger og nethandel. Et træk som de to medieanalytikere og -rådgivere Keld Reinicke og Thomas Bækdal ikke har svært ved at se meningen med.

Det er en næsten bunden opgave for traditionelle medieselskaber, hvis de både vil klare transformationen af forretningen til det digitale mediebillede og bevare deres position og styrke i et konkurrencebillede, der er langt bredere og mere internationalt end tidligere.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Grønne Aller-regnskaber, tilføjelse til Podimo-top og opgør med techkæmper er blandt strømmene, der formede ugens nyhedslandskab i Mediedanmark. Få et overblik med denne briefing.

Medieklummen: Slip data fri på redaktionen

Ny rapport dokumenterer de positive effekter ved at demokratisere adgangen til data på nyhedsredaktionen. Men desværre hersker der stadig udpræget data-skepsis blandt danske journalister, skriver fellow ved SDU Malte Jørstad i ugens Medieklumme.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs