MediaWatch

"Massive indholdsinvesteringer" skal gøre Egmont til en større og mere digital spiller i 2025

Efter et omsætningsdyk i 2020, hvor corona lagde pres på flere dele af forretningen, sætter Egmont vækstambitionerne i gear. Frem mod 2025 skal omsætningen vokse til 20 mia. og bundlinjen runde en milliard - primært via vækst i de eksisterende forretninger. "Det er ikke en opkøbsstrategi," siger topchef Steffen Kragh.

Foto: Nicolai Lorenzen

Egmont tager hul på en ny strategiperiode, hvor investeringerne i de nye digitale forretningsområder, der har været i fokus i den seneste, nu skal udvikles yderligere og stå skaleringsprøven.

Omsætningen skal øges til 20 mia. kr. i 2025, hvilket vil gøre Egmont større end andre skandinaviske mediekæmper som Schibsted og Bonnier målt på deres aktuelle omsætning. Og som den primære løftestang vil Egmont frem mod 2025 bruge i alt 50 mia. kr. på indhold.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Grønne Aller-regnskaber, tilføjelse til Podimo-top og opgør med techkæmper er blandt strømmene, der formede ugens nyhedslandskab i Mediedanmark. Få et overblik med denne briefing.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs