MediaWatch

Aller-topchef sætter print på bagsædet: "Vi skal alle sammen til at se ind i, hvilke formater vores indhold bedst produceres i"

Efter godt et år som topchef for Aller Media er Charlotte Riparbelli klar til at gentænke forretningsfundamentet i det familieejede bladhus for at geare koncernen til en fremtid, hvor udgivelsesplatforme og formater er sekundært.

Foto: Aller Foto & Video

Præcis én uge efter, statsminister Mette Frederiksens (S) holdt sin 11. marts-tale, der dagen efter lukkede Danmark ned, blev Charlotte Riparbelli udpeget som afløser til topposten i Aller Media.

Stolen havde hun holdt varm, siden Lars Sander Matjeka røg ud i januar efter endnu et år med millionunderskud i bladforretningen. Men det var først i marts, det blev besluttet, hun ikke blot var bænkevarmer, men ny topchef for en af Danmarks største medievirksomheder med en omsætning tæt på en milliard. Udnævnelsen skete i de første uger af en global krise, der betød, at hendes tiltrædelsestale til de godt 400 medarbejdere i Aller Media foregik over en computerskærm til de hjemsendte medarbejdere.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Nyt fra dansk og international streaming, papirmangel og andre udfordringer for traditionelle medier er blandt ugens vigtigste mediehistorier. Få overblikket her.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs