MediaWatch

Lime-redaktør beklager Frederiksen-forside: Den blev for unuanceret

Forsiden på den seneste udgave af Netto-magasinet Lime, som viser statsministeren, har mødt vakt furore på sociale medier. Det får nu den ansvarshavende chefredaktør til at beklage overskriften.

Pernille Kleding, ansv. chefredaktør for Lime. | Foto: OTW

Overskriften på forsiden af Nettos kundemagasin Lime, hvor statsminister Mette Frederiksen (S) pryder forsiden med overskriften "Hele Danmarks Mette", blev for unuanceret.

Sådan lyder det nu fra magasinets ansv. chefredaktør Pernille Kleding fra Aller-bureauet OTW, som svar på den kritik, som forsiden har mødt på Twitter.

"Vi har journalistisk behandlet Mette Frederiksen som alle andre forsidekvinder. Men i den her situation, så er overskriften på forsiden blevet for unuanceret, og det beklager vi," siger hun i en skriftlig kommentar til MediaWatch.

Pernille Kleding er ansat i contentbureauet OTW, som er en del af Aller Media. OTW ejer og udgiver Lime, som distribueres igennem Nettos butikker.

Kritikken af magasinforsiden fik søndag adm. direktør for Salling Group, som ejer Netto, Per Bank, til at gå til tasterne og medgive, at rubrikken skulle have været mere neutral.

"Redaktionel produktion af magasinet varetages af eksternt contentbureau, der i dette tilfælde burde have overvejet objektiviteten nærmere," skrev Per Bank søndag aften.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Nyt fra dansk og international streaming, papirmangel og andre udfordringer for traditionelle medier er blandt ugens vigtigste mediehistorier. Få overblikket her.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs