MediaWatch

Corona og digitale investeringer trak Aller-bureau i minus

Opbremsningen i annoncesalget kostede på OTW's bundlinje, men der er travlt i forretningen, som er på vej i en mere digital retning, siger direktør, og derfor fortsætter man med at investere i udvikling.

Annette Bach er adm. direktør i OTW. | Foto: Aller

Der var ikke budgetteret med overskud i Aller Medias contentbureau OTW i seneste regnskabsår, som sluttede 30. september, og sådan endte det da heller ikke. Men coronapandemien satte mere negativt præg på forretningen, som endte med et underskud, der var større end forventet.

Helt konkret tabte OTW 5,4 mio. kr. i 2019/20-regnskabsåret mod et overskud på 101.000 kr. i forrige regnskabsår. Bruttofortjenesten faldt fra 31,4 mio. i forrige regnskabsår til 23,2 i det nyeste regnskabsår. OTW oplyser ikke omsætning, men ifølge adm. direktør Annette Bach gik den post også tilbage. Selskabet er polstret af en egenkapital på 11,4 mio. kr.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs