Nichemagasin sender nyt nummer på gaden

Nyt dansk nichemedie om økonomi bygger videre på succes fra sociale medier og satser nu også på print.
Billede af forsiden af det nye printmagasin. | Foto: PR/Økonomista
Billede af forsiden af det nye printmagasin. | Foto: PR/Økonomista

”Printmediet er ikke dødt. Det er indholdet inden i, der har været det”. Sådan lyder manifestet fra Mille Skjold Madsen, der i sommer sendte printmagasinet Økonomista på gaden med crowdfunding fra bl.a. Danske Bank

Og nu er den journalistuddannede medie-iværksætter på gaden med Nummer 2 af nichemagasinet om privatøkonomi til kvinder. 

”Jeg er 100 % økonomisk på egne ben i projektet og har ikke brugt en krone på markedsføring, men udelukkende solgt via sociale medier - især min instagram-profil - til at starte med i et oplag på 1.000, men er allerede nu nødt til at opjustere det til næste udgave, da det er gået stærkt med salget med april-nummeret.” skriver Mille Skjold, der har næsten 6.000 følgere på sin instagramprofil.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også