MediaWatch

Nichemagasin sender nyt nummer på gaden

Nyt dansk nichemedie om økonomi bygger videre på succes fra sociale medier og satser nu også på print.

Billede af forsiden af det nye printmagasin. | Foto: PR/Økonomista

"Printmediet er ikke dødt. Det er indholdet inden i, der har været det". Sådan lyder manifestet fra Mille Skjold Madsen, der i sommer sendte printmagasinet Økonomista på gaden med crowdfunding fra bl.a. Danske Bank.

Og nu er den journalistuddannede medie-iværksætter på gaden med Nummer 2 af nichemagasinet om privatøkonomi til kvinder.

"Jeg er 100 % økonomisk på egne ben i projektet og har ikke brugt en krone på markedsføring, men udelukkende solgt via sociale medier - især min instagram-profil - til at starte med i et oplag på 1.000, men er allerede nu nødt til at opjustere det til næste udgave, da det er gået stærkt med salget med april-nummeret." skriver Mille Skjold, der har næsten 6.000 følgere på sin instagramprofil.

 


 

 

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Børsen har manipuleret med coronastøttemidler og blev politianmeldt, både Nent og Discovery gav store interviews og så viste en aktindsigt, at Google faktisk har forsøgt at få møde i kalenderen med Danske Medier om betalingsaftale. Alt det og meget mere får du her i ugens overflyvning.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs