MediaWatch

Magasinhuse trak nye læsere til især mad- og boligblade

Efter år med tilbagegang i læsertallene for et bredt udsnit af magasiner og blade har det seneste års udvikling været et sjældent lyspunkt i et ellers sivende marked. Især mad- og boligmagasiner vandt nyt terræn, mens flere læsere har fravalgt Egmonts flagskibe Euroman og Eurowoman.

Foto: Torben Stroyer/Ritzau Scanpix

Mens MediaWatch for lidt over et år siden kunne notere, at 24 ud af 34 optalte magasiners læsertal var i bakgear i vinterhalvåret, ser billedet ganske anderledes ud for året 2019/2020.

Ud af de 59 magasiner, der er en del af opgørelsen fra Kantar Gallup, er det kun 13, der i løbet af det seneste år har mistet læsere. De resterende 43 blade har enten holdt status quo eller – som det er tilfældet for hovedparten – oplevet fremgang, mens tre udgivelser ikke har oplyst tal, der kan sammenlignes.

Læs artiklen gratis

Registrer med din E-mail.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere