MediaWatch

Læsertal: Ugeblade satte prop i læserfald - og voksede

Over det seneste år har ugebladene vendt den nedadgående udvikling og set en mindre vækst i antallet af printlæsere. Kun få titler er gået tilbage det seneste år, viser Gallups læsertal.

Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix

Efter at have smidt omkring 3 pct. af læserne i 2019 har ugebladene i den første periode af 2020 vundet en god del af det tabte terræn tilbage. Det viser læsertallene fra Kantar Gallup, der dækker det seneste år fra sommeren 2019 til 2020.

I gennemsnit gik de ugentlige udgivelser godt 3 pct. frem - og på nær fagbladet Ingeniøren, branchebladet Dansk Handelsblad og kendisbladet Her og Nu fra Egmont, hentede samtlige titler læsere til i perioden.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Foreløbig kulmination på "grønlandssagen", Sjællandske køber op, sunde producentbundlinjer og TV 2 Play når nye kundehøjder. Mediebranchen har ikke ligget på den lade side i sommervarmen - få overblikket med ugens overflyvning.

Facebook lancerer podcast-funktion

Podcastproducenter får en ny kanal at nå potentielle lyttere på, når den sociale medieplatform i næste uge introducerer en særskilt podcast-funktion.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs