MediaWatch

Egmont jagter nye opkøb inden Amazon rykker ind

Egmont Publishing skal have føjet yderligere e-commerce-selskaber til porteføljen, lyder det fra magasinhusets øverste chef Torsten Bjerre-Rasmussen. Det skal ruste selskabet bedre til en fremtid, hvor Amazon ruller sin webhandel ud i Skandinavien.

Foto: PR/Egmont

Egmont Publishing har ambitioner om flere opkøb inden for e-commerce, efter der gennem den seneste årrække allerede er købt op i en række webshops i Skandinavien. Det fortæller adm. direktør Torsten Bjerre-Rasmussen i et interview med Finans.

Egmont Publishing ejer helt eller delvist bl.a. Jollyroom, Nicehair, Med24 og Outnorth, men med udsigt til den amerikanske e-handelskæmpe Amazons snarlige indtog i Sverige - og dermed Norden som helhed, der er Egmont Publishings hjemmemarked - skal investeringer i udvalgte segmenter, eksklusiv bl.a. mode og dagligvarer, inden for webhandel skærme mediekoncernen mod den værste konkurrence.

"Vi er godt rustet og har aktuelt enorm vækst i de nuværende selskaber. Vi har også ambitioner om flere opkøb, både nye områder og til de eksisterende. E-handlen er blevet det nye sort, og et investeringsobjekt både i Norden og internationalt," siger Torsten Bjerre-Rasmussen til Finans.

Amazon inviterer webshops indenfor op til svensk udrulning

Lindhardt og Ringhof giver Amazon-selskab kold skulder

Amazon bekræfter snarligt svensk indtog 

Mere fra MediaWatch

"Helt generelt synes jeg selvfølgelig, at vi chefredaktører skal stille op"

Principielt bør mediechefer også stille op til kritiske interviews, når medierne forventer det samme af fx politikere, mener Berlingskes chefredaktør, Tom Jensen, efter kritik fra tidl. statsminister af manglende interviews med B.T.'s ansv. chefredaktør Michael Dyrby i kølvandet på dokumentarfilmen om metoo på TV 2.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs