
Det vakte opsigt sidste sommer, da magasinhusene Aller Media og Egmont Publishing sammen med brancheforeningen Grakom indsendte en klage til EU-Kommissionen over vedtagelsen af digital nulmoms for nyhedsmedier - en momsfordel, der ikke strakte sig til blad- og magasinudgivere.
Nu, godt 10 måneder senere, er klagen blevet trukket tilbage, skriver parterne i et indlæg på MediaWatch. Det sker, efter magasinhusene har fået en vurdering fra Kommissionen på ét af klagens punkter – det, der vedrører EU's momsdirektivs regler om, hvilke momssatser den danske stat på anvende.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app
Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.
Start et gratis virksomhedsprøveabonnementMere fra MediaWatch
Nyt medieforlig på plads med kulturbidrag og 100 mio. kr. til DR
Kulturminister Ane Halsboe-Jørgensen (S) er blevet enig med en kreds af seks partier om en ny medieaftale, som har været ventet siden 2019. Den indeholder bl.a. støtte til lyd og podcast, et sænket titelloft, en ny børneradiokanal, flere millioner til ugeaviser og en afgift på seks pct. af streamingtjenesternes omsætning.