MediaWatch

Medvind fra nye medlemmer og momsændring sender Zetland i overskud

Efter flere år med underskud blev bundlinjen sort for Zetland i 2019, hvor skaren af medlemmer voksede. Efter fire år som nyhedsmedie er mediet stadig i en investeringsfase ifølge direktør, der ikke tør love nyt overskud i år.

Lea Korsgaard og Jakob Moll, hhv. chefredaktør og adm. direktør, Zetland. | Foto: Lars Krabbe/ERH

Det digitale medie Zetland kunne i 2019 notere selskabets første overskud siden relanceringen i 2016 som dagligt nyhedsmedie.

Efter et underskud forrige år på 6,5 mio. kr. kravlede tallene på bundlinjen op over nulpunktet og landede i 2019 på lige godt 430.000 kr. Omsætningen blev løftet med omkring 50 pct. til 18,7 mio. kr.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Døds- og bombetrusler mod Loud, ny radiosatsning i Jysk Fynske Medier, datajournalistik og nye kvartalstal har udgjort rammen for denne uge i mediebranchen. Få overblikket her.

B.T. beklager pornoklip i artikel

I en B.T.- artikel fra 2015 er en indlejret video med lødigt indhold byttet ud med en pornovideo. Ifølge chefredaktør vil B.T. genoverveje brug af indlejringer.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs