Dansk Erhverv: Mulig ændring af Nej tak-ordning bekymrer

Erhvervsminister Simon Kollerup (S) vil se på muligheden for, at det fremover kun er borgere, der aktivt har tilvalgt husstandsomdelte reklameaviser, der får dem i postkassen. Men den melding bekymrer flere detailkæder.
Foto: Finn Frandsen
Foto: Finn Frandsen

En potentiel stramning af reglerne for husstandsomdelte reklamer vækker bekymring hos flere store detailkæder. Det skriver Børsen.

Erhvervsminister Simon Kollerup (S) har i et udvalgssvar åbnet for muligheden for at gøre den såkaldte Nej tak-ordning til en Ja tak-ordning, så husstande aktivt skal tilmelde sig - og ikke frabede sig som i dag - hvis de vil have tilbudsaviser ind ad brevsprækken. Men en sådan ændring vil gøre livet sværere for handlende, siger markedschef Lone Rasmussen, Dansk Erhverv.

"Rigtig mange (af Dansk Erhvervs medlemmer, red.) er bekymrede, fordi reklametryksager er et vigtigt markedsføringsmiddel. Det bliver sværere at anvende for de handlende," siger Lone Rasmussen til Børsen.

Direktører fra detailkæderne Jem og Fix og Jysk er blandt dem, der frygter en lovændring, og siger til avisen, at det vil gøre det sværere at nå forbrugerne og dyrere at markedsføre sig.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også