MediaWatch

Aller opretter ny enhed for at skubbe til digital transformation

En nyoprettet enhed hos Aller Media skal arbejde med at transforme selskabet i digital retning. Direktør for enheden er fundet internt.

Lars Kroløkke tiltræder sit nye direktørjob 1. december. Foto: Aller Foto & Video

Den digitale transformation hos Aller Media skal have mere opmærksomhed, og til formålet opretter medieselskabet en ny enhed med det logiske navn Digital transformation. Det sker 1. december.

I spidsen for den nye enhed vil stå Lars Kroløkke med titel af direktør. Han har været en del af Aller Media siden 2014 og kommer senest fra et job som Head of Business Projects. De opgaver, som Lars Kroløkke skal varetage i sit nye direktørjob, ligger i "spændingsfeltet mellem teknologi, data og forretning", skriver Aller Media i en pressemeddelelse.

"Sammen med mit nye team ser jeg frem til at drive, optimere og sætte endnu mere fart på vores digitale udvikling i Aller Media. Som medievirksomhed er vi i et marked, der stiller store krav til udvikling for fortsat at være relevante for vores kunder, og den udfordring glæder jeg mig til at tage fat på," siger den nyudnævnte direktør i meddelelsen.

Lars Kroløkke arbejdede i godt 20 år som konsulent med it og digital forretningsudvikling, inden han i 2014 kom til Aller.

Den nye enhed skal være en driver for digitale initiativer på tværs af Aller-organisationen, uddyber Lars Sander Matjeka, adm. direktør for Aller Media, i pressemeddelelsen.

Udnævnelsen af Lars Kroløkke kommer samme dag, som Aller Media har sat navn på, hvem der skal være koncernens kommercielle direktør. Her er valget faldet på Jesper Kramer, der ligeledes er hentet i egne rækker. Han afløser Christoph Nørgaard, der i oktober blev præsenteret som ny direktør for Altinget.

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere