MediaWatch

Magasiner: 24 ud af 34 tabte læsere – men især to gik markant frem

Mens især to træningsmagasiner fra Egmont og Bonnier fandt nye læsere, gik blandt andet mad- og boligmagasiner tilbage i vinterhalvåret.

Foto: Ritzau Scanpix/Kristian Brasen

Mens læsernes interesse for printmagasiner om mad, have- og boligliv gik i den forkerte retning i vinterhalvåret, var der overvældende stor fremgang at spore for både Bonnier og Egmont Publishings to træningsmagasiner. Det viser læsertal fra Kantar Gallup, der blev offentliggjort mandag.

Samlet kunne 10 magasiner konstatere status quo eller fremgang, mens 24 magasiner på tryk mistede mellem én og 17 pct. af deres læsere. I gennemsnit gik de tre store bladhuses 34 magasinudgivelser 4 pct. tilbage i markedet målt på læsere.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

"Helt generelt synes jeg selvfølgelig, at vi chefredaktører skal stille op"

Principielt bør mediechefer også stille op til kritiske interviews, når medierne forventer det samme af fx politikere, mener Berlingskes chefredaktør, Tom Jensen, efter kritik fra tidl. statsminister af manglende interviews med B.T.'s ansv. chefredaktør Michael Dyrby i kølvandet på dokumentarfilmen om metoo på TV 2.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs