MediaWatch

Læsertal: Vinteren sendte kendisblade på rutsjetur

Ugeblade om kendte mistede momentum i vinterhalvåret, hvor de tre største kulørte ugeblade sammenlagt tabte mere end 100.000 læsere på print. 

Foto: Kasper Palsnov/ Ritzau Scanpix

Læsernes interesse for kendisnyheder på tryk tog et dyk af de hårdere i løbet af vinterhalvåret. Det viser læsertal for ugebladene fra Kantar Gallup.

Ugeblade i løssalg er en kerneforretning hos markedslederen Aller Media og i Egmont Publishing, der har fem store titler på markedet. Samlet faldt læsertallene med 7 pct., men især de kulørte kendisblade Se og Hør fra Aller og Egmonts Her og Nu gik tilbage med hensholdsvis 15 pct. og 18 pct., mens Billed-Bladet, der er det mest læste ugeblad på markedet, gik 7 pct. tilbage.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs