MediaWatch

Kristeligt Dagblad venter flere kunder i 2019 – og prop i annoncefaldet

Tab på de finansielle markeder skar millioner af resultatet sidste år, mens omsætningen steg efter en oplagsfremgang på 5 pct. Kristeligt Dagblad nærmer sig et oplag på 30.000, og chefredaktør Erik Bjerager tror på mere.

Foto: PR/Kristeligt Dagblad

Der blev større afstand mellem top- og bundlinje på Kristeligt Dagblad i 2018. Mens omsætningen igen satte rekord med en vækst på 3 pct. til 132 mio. kr., så gik resultatet markant tilbage.

Som andre mediehuse blev dagbladet ramt af tab på aktie- og obligationsmarkedet, som en del af selskabets formue er placeret i. Det sendte bundlinjen ned på 2,6 mio. kr. mod sidste års rekordresultat på 15,6 mio. kr.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs