Aller betalte næsten 100 millioner for svensk bureau

Magasinhuset købet i foråret 2016 svensk content-bureau. Årsregnskabet for den svenske del af Aller Media viser, at bureauet kostede næsten 100 mio. kr.
Foto: Aller Media
Foto: Aller Media

Da Aller Media i starten af 2016 tog endnu en bid af det nordiske marked for content marketing med opkøbet af det svenske bureau OTW, måtte magasinhuset betale næsten 100 mio. kr. frem. Det skriver Resume.

Årsregnskabet for den svenske del af Aller Media, som stod for opkøbet, viser, at OTW kostede Aller 120 mio. svenske kr., svarende til knap 94 mio. kr.

Sælger af OTW var det nødlindende svenske mediehus Stampen. Økonomiske vanskeligheder tvang i maj sidste år Stampen til at sætte gang i en rekonstruktion for at redde virksomheden fra konkurs, og frasalget af OTW var en central del af den plan.

Det danskejede magasinhus har i de seneste år været på nordisk shoppetur og lagt flere bureauer inden for content marketing i indkøbskurven - fra danske Datagraf over norske OMG og Freshthinking til finske Dingle og svenske Make Your Mark og senest OTW.

Selskaberne er placeret i netværket Ahead Group, hvor også danske AllerCP indgår.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også