Blu henter ny direktør fra Youtube-netværk

Direktør for Youtube-netværk skal sikre en stærk fakta-pipeline og fremtidssikre produktionsselskabet via digital udvikling.
Paul Anthony Sørensen er ny chef for fakta og digital i Blu. | Foto: PR
Paul Anthony Sørensen er ny chef for fakta og digital i Blu. | Foto: PR

Paul Anthony Sørensen er ny chef for fakta og digital i produktionsselskabet Blu, skriver selskabet i en pressemeddelelse.

Han kommer fra en stilling som direktør for Youtube-netværket Maze. Tidligere har han arbejdet som selvstændig konsulent med fokus på ideudvikling og strategi for en række produktionsselskaber, som faktaredaktør på DR1 og som producent og faktachef hos Eyeworks.

"Paul har en sjælden kreativ og ledelsesmæssig bredde, som gør ham til et kæmpe scoop for Blu, både fagligt og kollegialt. Med mange års baggrund i fakta-, livsstil- og realitygenrerne og sin kommercielle erfaring med digitale medier og kanaler bidrager Paul med nogle unikke kompetencer, som skal være med til at cementere Blus faktaposition og ikke mindst fremtidssikre firmaet i forhold til den digitale udvikling," udtaler Anne Brostrøm, adm. direktør i Blu, i meddelelsen.

Ifølge Blu-direktøren skal Paul Anthony Sørensen fokusere på to ting: Dels at sikre en stærk pipeline af faktaprogrammer, dels at udvikle den digitale del af Blus forretning.

Den nye faktachef glæder sig til ikke mindst at fat på de digitale udfordringer.

"Det er min ambition at være brobygger mellem den traditionelle måde at tænke tv på og de nye digitale muligheder og forretningsmodeller. Derudover glæder jeg mig afsindigt meget til igen at tage fat på faktaområdet og til at fortælle nogle væsentlige historier, som kan samle danskerne i primetime," udtaler Paul Anthony Sørensen.

Han tiltræder sin nye stilling 1. december.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også