TDC sagde farvel til 6000 tv-kunder

TDC's privatforretning taber fortsat luft trods mobilfremgang i seneste kvartal, viser regnskab.
Foto: PR, TDC
Foto: PR, TDC
RITZAU /FINANS

For andet kvartal i træk har TDC været i stand til at øge indtægterne fra de private mobilabonnenter, hvor flere omgange af prisforhøjelser slår igennem, mens der samtidig kommer nye kunder ind i folden.

Det er dog ikke nok til at forhindre en samlet tilbagegang i TDC's største forretningsdivision, Consumer, hvor blandt andet fastnetkunders farvel trækker ned.

Divisionens driftsoverskud før af- og nedskrivninger, EBITDA, faldt i andet kvartal til 1640 mio. kr. fra 1712 mio. kr. i samme periode året før.

Det var bedre end ventet, da analytikere adspurgt af Ritzau Estimates havde ventet et overskud på 1585 mio. kr. i perioden april, maj og juni.

Samtidig faldt omsætningen til 2686 mio. kr. fra 2768 mio. kr. i samme periode året før. Analytikerne havde ventet et fald til 2673 mio. kr.

TDC fik 9000 mobilkunder i kvartalet, mens den gennemsnitlige omsætning per kunde, Arpu, lå fladt på 114 kr. i første kvartal, som også var niveauet for et år siden.

Derimod mistede selskabet 20.000 fastnetkunder, 6000 tv-kunder og 2000 bredbåndskunder.

De tre andre toneangivende spillere på det danske telemarked, Telia, Telenor og "3", kom med regnskab i slutningen af april. Telenor tabte 18.000 kunder, "3" vandt derimod 22.000, mens Telias kundebase var uændret.

Samtidig viste regnskaberne, at der var pres på indtjeningen hele vejen rundt.

/ritzau/FINANS/

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også