MediaWatch

Nordisk Film vil booste omsætning med 35 pct

Nordisk Films topchef Allan Hansen har ambitioner om at løfte det gamle filmselskabs omsætning op på fem mia. kroner, fortæller han til Finans.

Foto: Steen Brogaard

Verdens ældste filmselskab Nordisk Film skal løfte omsætningen betydeligt, hvis det står til topchef Allan Hansen. Ambitionerne er konkrete med et boost på 35 pct. fra 3,7 mia. kroner om året til 5 mia. kroner, fortæller han i et interview med Finans.

Opskriften er mere af det gamle som biografgæster, film fra blockbuster og salget af 400.000 Play Stations fra Sony i år tilsat det nye som tv-serier, 20.000 streamingkunder og digitale produkter.

"På sigt skal vi også have et tredje ben, et nyt digitalt ben i et område hvor der er underliggende vækst. Hvad præcist det bliver, kan vi ikke helt vide endnu. Men vi har mange spændende ting i pipelinen, herunder vores nye gavekortsforretning," siger Allan Hansen til Finans.

Nordisk Film TV melder om trængt tv-marked 

Allan Hansen peger videre på, at filmselskabet også skal have et tredje ben at stå på, nemlig det digitale univers. Hvad det helt præcist bliver, konkretiserer han ikke, men peger bl.a. på selskabets nye gavekortsforretning.

Nordisk Film søsætter virtual reality-biograf 

Nordisk Film: EU-kvote på Netflix og HBO kan give bonus 

 

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs