MediaWatch

Nordisk Film siger farvel til digital direktør

Organisationsændring i Nordisk Film koster direktør for digital vækstenhed jobbet.

Christian Folden Lund har gennem de sidste fire år opbygget den digitale vækstafdeling NF Direct, der nu nedlægges som selvstændig enhed i Nordisk Film

Nordisk Film tegner nye streger i organisationsdiagrammet, og det betyder farvel til digital direktør gennem de seneste seks år, Christian Folden Lund. Det oplyser Nordisk Film i en pressemeddelelse.

Christian Folden Lund har de seneste fire år stået i spidsen for den digitale vækstenhed NF Direct, der bl.a. har drevet Nordisk Films entré på det digitale gave- og billetmarked. Som en del af organisationsændringen nedlægges NF Direct nu og integreres i Nordisk Films hovedselskab.

Efter uenighed om de nye rammer fratræder Christian Folden Lund.

"Jeg vil takke Christian Folden Lund for hans store indsats i Egmont og for at tune Nordisk Film ind på en digital vækststrategi. Christian er lykkedes med mange af de vækstmål, vi satte op, og har konkret igangsat nye forretningsområder som gavekort i Gogift, Venuepoint, Filmweb og en række andre vækstinitiativer," siger Allan Hansen, adm. direktør i Nordisk Film i meddelelsen.

"Vi har gennem måneder arbejdet på at justere rammerne for en vækstenhed, men er kommet til den konklusion, at vi ikke kan give Christian de rammer, han har bedt om, hvorfor vi i ledelsen har besluttet, at det er bedre at splitte op her. Jeg ønsker Christian al held og lykke på hans videre rejse," siger direktøren.

Direktør overtager tøjlerne

Christian Folden Lund har været den første direktør i spidsen for NF Direct, der beskæftiger mere end 150 fuldtidsansatte og rundede en omsætning på en halv milliard kr. i 2015, skriver Egmont.

Fremover skal ansvaret for forretningerne i NF Direct bl.a. ligge direkte under Allan Hansen, oplyser Egmont, men hvordan den nye organisation præcist bliver, vil koncernen melde ud inden for kort tid.

Christian Folden Lund stopper 1. juni, men står til rådighed sommeren over.

"Jeg er stolt af de vækstforretninger, vi har skabt i NF Direct. Der er nu en stor og voksende gaveforretning med en klar plan, et netop færdiggjort joint venture i vores billetforretning - og så er der opbakning til at igangsætte et nyt forretningsområde," siger Christian Folden Lund i meddelelsen.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Ny rapport om danskernes nyhedsbrug, første skridt mod aftale for DPCMO, startskud på Se og Hør-strategi og et nødopråb fra produktionsbranchen er blandt nogle af ingredienserne, der har sat smag på denne uge i mediebranchen. Få et overblik i ugens briefing.

EU vil kræve strengere kontrol med statslige annoncekroner

I et nyt udspil lægger Europa-Kommissionen nu op til flere krav til gennemsigtighed og fair tildeling, når alt fra regeringer til statsejede virksomheder køber reklameplads hos medierne. Forslaget møder opbakning hos Danske Medier, der dog overordnet ser lovforslaget som dårligt nyt for mediebranchen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs