MediaWatch

Produktionsselskab udvider holdet

Produktionsselskabet Make Sense Film & TV har ansat to nye profiler for at løfte internationalt fokus.

Josefine Volqvartz (tv) og Natasha Guman.

To nye ansættelser skal sætte fokus på produktion af internationalt tv-indhold hos Make Sense Film & TV. Det oplyser selskabet i en pressemeddelelse.

Josefine Volqvartz er hyret som ansvarlig for internationale tv-produktioner, hun har senest arbejdet som tv-journalist for Al Jazeera English. Samtidig er Natasha Guman ansat, som senest har været social media manager for tiltaget Feminist Task Force i New York og tidligere har arbejdet som tv-journalist i DR.

Blandt de første opgaver, der venter holdet, er produktionen af nyhedsindslag, debatter og social media-dækning i forbindelse med kvindekonferencen, Women Deliver i København i maj, skriver selskabet.

Make Sense Film & TV ApS blev stiftet i 2012 og er ejet af Murad Ahmed, tidligere vært på DR2 og journalist på TV 2, samt Rikke Sternberg. Selskabet, der har kontor i Odense og København N., beskæftiger 12 og havde i 2014, der er det seneste regnskab, en bruttofortjeneste på 771.000 kr. og et driftsresultat på 202.000 kr. Overskuddet lød på knap 150.000 kr.

Forsiden lige nu

Medietopchef er mere rolig efter indtog i Amazon-land

Egmont Publishing vil de kommende år erobre nyt land inden for e-commerce i jagten på at få vinderpositioner på det skandinaviske marked - men forretningerne skal ikke integreres med magasinforretningen, siger topchef.

Facebook vil prioritere "troværdige" nyheder

Medlemsundersøgelser skal luge ud i falske nyheder og få lokale medier til at fylde mere i Facebooks feed. Samlet set skal mængden af nyheder dog fortsat reduceres med en femtedel.

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere