MediaWatch

Mayday køber århusiansk produktionsselskab

Mayday investerer og køber 100 pct. af selskab i Aarhus. Dermed er Mayday repræsenteret i Danmarks fire største byer.

Fra venstre: Viktor Sloth, Tue Kempf og Martin Strandgaard | Foto: PR

Mayday Film har fundet tegnebogen frem og har købt Klap Film, der har hjemme i Aarhus. Det oplyser Mayday i en pressemeddelelse.

Klap Film har produceret bl.a. film, billede og lyd til selskaber som Bestseller, Hi-Fi Klubben og Microsoft. Opkøbet betyder, at Mayday nu har afdelinger i landets fire største byer, København, Aarhus, Odense og Aalborg.

"Aarhus er Danmarks næststørste by og et vitalt centrum for kreativitet i Danmark. Overtagelsen af Klap Film er en stor drøm, der går i opfyldelse, og betyder, at vi nu bliver fuldt dækket med afdelinger i Aarhus, Odense, Aalborg og København. Således står vi rigtigt godt rustet til vores videre udvikling af selskabet til glæde for vores kunder og medarbejdere," siger Tue Kempf, direktør i Mayday, i pressemeddelelsen.

Klap FIlm var tidligere ejet af reklamebureauet Envision og kommunikationsbureauet Marv.

"Hos Envision og Marv er vi glade for, at også Mayday Film har fået øje på Klap Films unikke kompetencer. Med salget af Klap Film vil der med sikkerhed kunne sættes ekstra fart i udviklingen af ny filmkreativitet i Aarhus. Vores ambition har aldrig været selv at drive et produktionsselskab, men at få tilført erfarne filmfolk til selskabet for at sikre den fortsatte udvikling. Det må man sige, er sket nu," siger Anders Tranæs, adm. direktør i Marv, i pressemeddelelsen.

De to hovedmænd bag Klap Film er Martin Strandgaard og Viktor Sloth.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Ny rapport om danskernes nyhedsbrug, første skridt mod aftale for DPCMO, startskud på Se og Hør-strategi og et nødopråb fra produktionsbranchen er blandt nogle af ingredienserne, der har sat smag på denne uge i mediebranchen. Få et overblik i ugens briefing.

EU vil kræve strengere kontrol med statslige annoncekroner

I et nyt udspil lægger Europa-Kommissionen nu op til flere krav til gennemsigtighed og fair tildeling, når alt fra regeringer til statsejede virksomheder køber reklameplads hos medierne. Forslaget møder opbakning hos Danske Medier, der dog overordnet ser lovforslaget som dårligt nyt for mediebranchen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs