MediaWatch

Dansk Filmskat rykker ind på Apple TV

De klassiske danske film i Dansk Filmskat kan fra i dag ses på det nye Apple TV.

Skuespiller og instruktør Erik Clausen ved lanceringen af Dansk Filmskat | Foto: Philip Davali/Polfoto/Arkiv

Dansk Filmskat, der hører under Nordisk Film, lancerer i dag en app til Apple TV. Det oplyser selskabet i en pressemeddelelse.

Tjenesten gik i luften i februar 2015 og er i forvejen tilgængelig på computer, tablet, Chromecast og Sony Playstation.

"Jeg er rigtig glad for, at vi kan indlede året med så god en nyhed til Dansk Filmskats medlemmer. Med lanceringen på Apple TV ser vi også frem til at kunne byde nye brugere velkommen indenfor hos Dansk Filmskat," siger Ole Martini, direktør for consumer channels i Nordisk Film, i pressemeddelelsen.

Af meddelelsen fremgår det desuden, at Dansk Filmskat er på vej til at blive tilgængelig på endnu en platform. Historien melder imidlertid ikke noget om, hvilken platform der er tale om.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Flere historier om mediekoncerners sparerunder, Disneys søsætning af første nordiske produktion og opkøbet af it-medie har alle været med til at præge nyhedshimlen over Mediedanmark i denne uge. Få overblikket her.

Politiken-ledelse nedbringer antallet af fyringer

Fire af de varslede fyringer er nu erstattet med frivillige fratrædelser. Medarbejderne har ”en stærk forventning” om, at de videre forhandlinger vil føre til, at antallet af fyringer ender på nul.

Jyllands-Posten indleder forhandlinger om frivillige fratrædelser

Medarbejderne er vendt tilbage til arbejdet, fordi de oplevelser, at ledelsen nu åbner for reelle forhandlinger om vilkårene for afskedigelser af seks redaktionelle medarbejdere. Der er indledt individuelle forhandlinger om frivillige fratrædelser, bekræfter ansv. chefredaktør Jacob Nybroe.

Poul Madsen trækker sig fra Den Uafhængige

Små tre måneder efter at være tiltrådt som arbejdende bestyrelsesformand og medejer af Den Uafhængige er Poul Madsen stoppet i begge roller. Han fortsætter dog som mediets ”gode ven”.

Jysk Fynske-ledelse genovervejer alle udviklingsprojekter

Mediekoncernens omkostninger stiger med tocifret millionbeløb i 2023, mens indholdssalget er udfordret af inflation og stramme budgetter. Derfor skal alle udviklingsprojekter genevalueres – herunder lokalsatsningen med 24 digitale betalingsmedier, som adm. direktør ikke kan love at holde hånden under.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs