MediaWatch

Netflix rykker ind på TDC TV

TDC TV føjer Netflix til blandt de nye tjenester, kunderne kan købe afgang til via distributøren.

TDC TV udvider tv-menuen med streamingtjenesten Netflix. Det sker fra d. 17. december, skriver distributøren i en pressemeddelelse.

Netflix er den seneste i rækken af tilbud i TDC TV’s nye TV App univers. I begyndelsen af december introducerede TDC TV bl.a. nyhedsapps fra Jyllands-Posten og Berlingske, og i sidste uge blev streamingtjenesten HBO Nordic en del af de tjenester, kunderne kan tilkøbe, eller tilgå via TDC TV, hvis de allerede har et abonnement.

I modsætning til HBO-samarbejdet, hvor TDC TV også er partner på abonnementsalget, vil salget af Netflix-abonnementer ikke gå igennem TDC, men ske direkte hos Netflix, skriver TDC TV.

TDC TV tæller i dag 267.000 tv-kunder som modtager tv gennem en digital modtagerboks ifølge distributøren, der varsler flere nye tiltag og muligheder for tv-kunderne de kommende 12 -15 måneder.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Flere historier om mediekoncerners sparerunder, Disneys søsætning af første nordiske produktion og opkøbet af it-medie har alle været med til at præge nyhedshimlen over Mediedanmark i denne uge. Få overblikket her.

Politiken-ledelse nedbringer antallet af fyringer

Fire af de varslede fyringer er nu erstattet med frivillige fratrædelser. Medarbejderne har ”en stærk forventning” om, at de videre forhandlinger vil føre til, at antallet af fyringer ender på nul.

Jyllands-Posten indleder forhandlinger om frivillige fratrædelser

Medarbejderne er vendt tilbage til arbejdet, fordi de oplevelser, at ledelsen nu åbner for reelle forhandlinger om vilkårene for afskedigelser af seks redaktionelle medarbejdere. Der er indledt individuelle forhandlinger om frivillige fratrædelser, bekræfter ansv. chefredaktør Jacob Nybroe.

Poul Madsen trækker sig fra Den Uafhængige

Små tre måneder efter at være tiltrådt som arbejdende bestyrelsesformand og medejer af Den Uafhængige er Poul Madsen stoppet i begge roller. Han fortsætter dog som mediets ”gode ven”.

Jysk Fynske-ledelse genovervejer alle udviklingsprojekter

Mediekoncernens omkostninger stiger med tocifret millionbeløb i 2023, mens indholdssalget er udfordret af inflation og stramme budgetter. Derfor skal alle udviklingsprojekter genevalueres – herunder lokalsatsningen med 24 digitale betalingsmedier, som adm. direktør ikke kan love at holde hånden under.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs