MediaWatch

TDC-chef: Ny struktur skal få os tættere på kunderne

TDC ændrer i strukturen i privatforretningen og deler op i to forskellige brands.

Foto: Stine Bidstrup/Polfoto/Arkiv

Det er primært på grund af et ønske om at komme tættere på kunderne, at TDC fra årsskiftet laver en række ændringer i sin danske forretningsstruktur.

TDC har splittet sin tidligere privatforretning, ved navn Consumer, op i to enheder. Den får navnet Online Brands og består af lavprisselskaberne Telmore, Fullrate, Fullrate Erhverv samt Blockbuster.

Den anden del, Household Brands, vil rette sig mod den lidt dyrere del af markedet og bestå af TDC Privat og Yousee.

Derudover bliver call-centrene ud til hver enkelt af de danske forretningsområder, hvor de tidligere lå samlet.

"Jeg ønsker at opnå to ting. Når vi lægger kanalerne tilbage i de kommercielle forretningsområder, så skulle det meget gerne give en bedre sammenhæng med, hvad vi taler med kunderne om, og måden vi driver vores forretning på," siger Pernille Erenbjerg.

Det er hendes første ændring i TDC-koncernen, siden hun i august overtog roret fra Carsten Dilling, som stoppede efter "gensidig aftale".

"Både chefen for Household og Online Brands får hver især en lidt kortere agenda, fordi de ikke længere skal det hele, men har hvert sit kundesegment. Det hele kan blive lidt skarpere og fokuseret," siger Pernille Erenbjerg.

/ritzau/FINANS

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Salg af Chapter, sparerunde hos Sjællandske, nyt fra magasinbranchen samt forhandlinger i produktionsbranchen er blandt de større sager, der rullede ind i ugens løb i Mediedanmark. Få et overblik med denne uges briefing.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs