TDC-chef: Ny struktur skal få os tættere på kunderne

TDC ændrer i strukturen i privatforretningen og deler op i to forskellige brands.
Foto: Stine Bidstrup/Polfoto/Arkiv
Foto: Stine Bidstrup/Polfoto/Arkiv
/ritzau/FINANS

Det er primært på grund af et ønske om at komme tættere på kunderne, at TDC fra årsskiftet laver en række ændringer i sin danske forretningsstruktur.

TDC har splittet sin tidligere privatforretning, ved navn Consumer, op i to enheder. Den får navnet Online Brands og består af lavprisselskaberne Telmore, Fullrate, Fullrate Erhverv samt Blockbuster.

Den anden del, Household Brands, vil rette sig mod den lidt dyrere del af markedet og bestå af TDC Privat og Yousee.

Derudover bliver call-centrene ud til hver enkelt af de danske forretningsområder, hvor de tidligere lå samlet.

"Jeg ønsker at opnå to ting. Når vi lægger kanalerne tilbage i de kommercielle forretningsområder, så skulle det meget gerne give en bedre sammenhæng med, hvad vi taler med kunderne om, og måden vi driver vores forretning på," siger Pernille Erenbjerg.

Det er hendes første ændring i TDC-koncernen, siden hun i august overtog roret fra Carsten Dilling, som stoppede efter "gensidig aftale".

"Både chefen for Household og Online Brands får hver især en lidt kortere agenda, fordi de ikke længere skal det hele, men har hvert sit kundesegment. Det hele kan blive lidt skarpere og fokuseret," siger Pernille Erenbjerg.

/ritzau/FINANS

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også