MediaWatch

Lars Grarup bliver direktør i nyt produktionsselskab

Det nye produktionsselskab Skylark får tidligere digital chefredaktør på Politiken, Lars Grarup, i chefstolen.

Foto: Peter Hove Olesen/Polfoto

Det nystiftede produktionsselskab Skylark har fundet en adm. direktør. Det bliver Lars Grarup, der tidligere har været mediedirektør i DR og senest digital chefredaktør for Politiken. Det oplyser Skylark i en pressemeddelelse.

Lars Grarup bliver desuden partner i Skylark. Produktionsselskabet er stiftet af Henrik Hancke Nielsen og Per Zachariassen, der tidligere har stået bag produktionsselskabet Blu.

"Jeg har kendt Lars i mange år, fordi han har været en central spiller i den danske tv-branche, og vi har tit talt om, at vi en dag skulle arbejde sammen. Både Per og jeg er glade for, at Lars nu bliver partner og en del af ledelsen i Skylark. Lars er en erfaren og kompetent medieleder, der er stærk på både indhold, strategi og digitale medier. Og så har han en yderst veludviklet fornemmelse for, hvor mediebrugerne er på vej hen," siger Henrik Hancke Nielsen i pressemeddelelsen.

Nye medarbejdere

Også den nye direktør ser frem til de nye professionelle udfordringer.

"Jeg glæder mig til at blive en del af et nystartet selskab, hvor hovedfokus er at udvikle nye ideer til internationale tv-formater. Og naturligvis til at samarbejdet med Henrik og Per, der både kreativt og produktionelt har bevist, at de har talent til at gøre sig gældende med udvikling af tv-formater på internationalt niveau," siger Lars Grarup i pressemeddelelsen.

Ud over Lars Grarup er endnu en partner hentet ind. Det drejer sig om creative director og fotograf Karsten Jacobsen. Han har været med til at producere mere end 30 spillefilm, 100 reklamefilm og 2000 tv-shows.

Skylark har desuden hyret tre øvrige medarbejdere til selskabet, en programudvikler, en klipper og en produktionsleder.

Det nye produktionsselskab arbejder sammen med det internationale selskab Fremantle Media og skal udvikle koncepter i det regi. De nye formater, som bliver født ud af Skylark, skal efter planen lanceres over for et internationalt publikum.

Det var i parentes bemærket Fremantle Media, der i 2005 købte Blu af Henrik Hancke Nielsen og Per Zachariassen.

Mere fra MediaWatch

Debat: Mediepolitik uden jordforbindelse

Magter folketing og regering at lave en medieaftale, der kan gennemføres, og vil den fungere i virkelighedens mediemarked? Sporene skræmmer. Den seneste medieaftale fra 2018 er et klart eksempel på, hvor galt det kan gå. Men den var desværre ikke en undtagelse. Sådan lyder det fra rådgiver og tidl. generaldirektør i DR Christian S. Nissen i dette debatindlæg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs