Tv-distributører: Derfor er Premier League så værdifuld

Sportsrettigheder som Premier League er afgørende for både tv-kanaler og distributører. Det handler ikke kun om seertal. Brandingværdien er vigtig for at tiltrække forbrugerne.
Foto: Matt Dunham/AP/Polfoto
Foto: Matt Dunham/AP/Polfoto

Prisen på op mod 160-200 mio. kr., som flere kilder vurderer, at MTG har betalt for Premier League-rettighederne, kan lyde høj. Men de eksklusive sportsrettigheder er et centralt element i forhandlingerne mellem tv-distributører og tv-kanaler.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Skal indeholde mindst 6 tegn
Skal indeholde mindst 2 tegn
Skal indeholde mindst 2 tegn

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu


Læs også





Jyllands-Posten med domicil i Aarhus er blandt medierne, der nu er ude i anden runde af besparelser på ét år. | Photo: Joachim Ladefoged/Ritzau Scanpix

Briefing: Ugen i mediebranchen

For abonnenter