MediaWatch

Nyhedsflagskibe sejler langsommere ind i tv-efterår

De store nyhedsudsendelser har svært ved at holde sidste års niveau i starten af efterårssæsonen, men en enkelt skiller sig ud.

Foto: Jan Sommer/Polfoto/Arkiv

Indgangen til tv-efteråret og de store produktioner som Vild med dans og DR's søndagsdrama har været svagere for nyhedsudsendelserne end sidste år. Trods store historier som flygtningestrømmen fra Syrien, skandalen i Skat og en ny regering, der trækker i arbejdstøjet, har nyhedsflagskibene lagt langsommere fra land, viser seertallene fra TNS Gallup for de seneste syv uger.

Mest sete er TV Avisen kl. 21.30 på DR1. Den sene udsendelse kan som eneste stabilt trække mere end en halv million seere dagligt. I forhold til sidste år har 21.30'eren dog set et fald - her lå seertallet stabilt over 600.000 i sensommeren, mens TV Avisen kun når det niveau i år få uger.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Aller Media-topchef om nedlæggelse af printmagasin til unge: "Tiden er moden"

Næste år ville ”Vi Unge” som printmagasin være fyldt 60 år. Men fra årsskiftet er den trykte version af magasinet til teenagepiger fortid. Topchef i Aller Media kalder det en ”meget logisk beslutning” og forklarer samtidig, hvad der ligger bag en række andre, større ændringer i Aller Medias redaktionelle setup.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs