MediaWatch

Seertal: Tættere ræs mellem nyhedsflagskibe

Kampen om seerne er blevet tættere mellem nyhedsudsendelserne i 1. halvår, hvor især et nyhedsflagskib har været under pres.

Juni-valget øgede interessen for de store nyhedsudsendelser | Foto: TV 2

På kanten af sommerferien har de bærende nyhedsudsendelser mistet en stor del af publikum. Interessen for at se tv løjer traditionelt af i takt med, at dagene bliver lysere. Den sæsonudvikling presser også tv-nyhederne, viser Gallups TV-Meter for 1. halvår.

Samtidig kæmper de fleste nyhedsflagskibe med at holde samme seerniveau som sidste år, selvom valgugerne i juni fik kurven til at tage et drej opad.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

DR udpeger direktør for nyoprettet område

Flere måneder efter, DR løftede sløret til det nye store ben i organisationen "Bruger, Marked og Publicering", har man fundet områdets nye direktør. Han får ansvaret for at sikre, DR kan indfri sine public service-forpligtelser i et mediemarked i rivende udvikling.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs