MediaWatch

Nordisk Film vil genoplive døende dvd-salg digitalt

Det døende dvd-salg skal opvejes af muligheden for at købe premierefilm digitalt, mener Nordisk Film, der har sat benhårdt ind på at opbygge et nyt købevindue.  

Kenneth Wiberg | Foto: Steen Brogaard/Nordisk Film

Den hurtige erodering af indtægterne fra salg af dvd-film, presser filmproducenter og -distributører til at tænke nyt.

Siden 2012 er den trecifrede millionomsætning på dvd-fillm næsten halveret, og i 2018 vil den stort set være ikke eksisterende, mener en afgørende aktør i den danske filmindustri, Nordisk Film.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Udsigt til et smalt medieforlig, en ny fiktionsstrategi fra DR, friske tal fra Jysk Fynske Medier og Information, et vaklende flertal for kulturmoms, Heartbeats mister sin direktør, og en statslig styrelse beskyldes for ulovlig deling af artikler. Få et overblik over Mediedanmark med ugens briefing.

Overblik: Sådan er medieaftalerne landet siden 2000

Hvert andet medieforlig siden 2000 har – i grove træk – haft bred politisk opbakning, mens den anden halvdel af forligene er indgået med smalt flertal. Her får du overblik over, hvordan de seneste årtiers forlig er landet.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs