MediaWatch

Nordisk Film vil genoplive døende dvd-salg digitalt

Det døende dvd-salg skal opvejes af muligheden for at købe premierefilm digitalt, mener Nordisk Film, der har sat benhårdt ind på at opbygge et nyt købevindue.  

Kenneth Wiberg | Foto: Steen Brogaard/Nordisk Film

Den hurtige erodering af indtægterne fra salg af dvd-film, presser filmproducenter og -distributører til at tænke nyt.

Siden 2012 er den trecifrede millionomsætning på dvd-fillm næsten halveret, og i 2018 vil den stort set være ikke eksisterende, mener en afgørende aktør i den danske filmindustri, Nordisk Film.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Tidligere Loud-direktør lancerer nyhedspodcast

Pengene til lanceringen af projektet er de tre måneders løn, som Rasmus Mark Pedersen fik efter at være blevet fyret fra det tidligere Radio Loud. Om et halvt år skal podcasten have økonomi til at ansætte flere medarbejdere.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs