En del af Watch Medier

MediaWatchmandag6. februar 2023

  • Søg
  • Log ind
  • Digital
  • TV
  • Radio
  • Aviser
  • Søg
  • Log ind
  • Seneste
  • Søg
  • Log ind
  • Digital
  • TV
  • Radio
  • Aviser
  • Magasiner
  • Forlag
  • Politik
  • Debat
  • Navne
15.09.2015kl. 10.41

Nordisk Film tager konkurrencen op om de mindste seere med ny julekalender

Til december lancerer det Egmont-ejede filmselskab en julekalender med Rasmus Klump i hovedrollen for at løfte streamingtjenesten Min Bio.
Foto: PR/Nordisk Film
HANS LØGSTRUP POULSEN

Rasmus Klump er trækplasteret i Nordisk Films første julekalender-satsning. Julekalenderen vil udelukkende blive vist på børne-streamingtjenesten Min Bio, skriver Nordisk Film i en pressemeddelelse.

Dermed udfordrer Egmont DR og TV 2, der traditionelt har været alene om at investere i juleserierne i 24 afsnit, og hvor DR har været ene om tilbud til de mindste seere.

Ifølge direktør for consumer channels hos Nordisk Film, Ole Martini, er der god økonomi i at producere en hel julekalender til on demand-tjenesten.

"Vi styrer 100 pct. al indholdet, der kommer på Min Bio, så når vi får udviklet en fantastisk julekalender i 2015, behøver vi ikke vente, til der er plads i sendefladen. Med det mediebillede, vi har lige nu, handler det om at rykke hurtigt, hvis du vil være med i konkurrencen. Min Bio er så agil i sin form, at vi netop kan trykke på speederen, når den rigtige mulighed opstår," siger Ole Martini i en pressemeddelelse.

Et træk mod HBO og Netflix

Med inveteringen rokker Nordisk Film ved spillereglerne for julekalendere til børn, der traditionelt har taget afsæt i flow-tv. På arkivtjenesten Bonanza har DR dog i flere år haft juleklassikere liggende i december beregnet på on demand-sening.

Medieanalytiker Claus Bülow Christensen siger i dagens udgave af Politiken, at dansk indhold rettet mod børnefamilierne er godt sted at tage kampen mod de internationale streamingtjenester, Netflix og HBO. Han kalder julekalenderen en prøveballon.

"Umiddelbart kan det jo se sort ud, fordi Netflix er så dygtige, som de er, men det lys, der kan være for enden af tunnellen for de danske leverandører, er at lave et populært eksklusivt indhold -  noget, du kun kan få her,  med et velkendt dansk brand og et setup, som har en folkelig og bred appel - og så få lokket folk over på deres platforme," siger Claus Bülow Christensen til Politiken.

Et månedligt abonnement på Min Bio koster 49 kr. per måned.

Relaterede artikler:

  • Foto: Morten Flarup/Polfoto/Arkiv

    Unge har kappet næsten en time af "gammeldaws" tv-tid

    For abonnenter

  • Egmont går i kødet på DR's streaming-tjeneste

    For abonnenter

  • Foto: Niels Hougaard/Polfoto/Arkiv

    Undersøgelse: TV-forbruget fortsætter nedad

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Aller Media gennemførte i denne uge sin anden fyringsrunde på få måneder. | Photo: Pr Aller Foto og Video
TV

Briefing: Ugen i mediebranchen

Opsigelser i Aller Media og DR, stillingsnedlæggelser hos Kristeligt Dagblad, danske medier på Tiktok og TV 2 i førersædet, når det kommer til at tiltrække læsere. Få overblik over ugens største nyheder.
  • Medieklummen: 2023 er året, hvor du arbejder med AI: Her er 9 værktøjer til at komme i gang
  • Mediechef er blandt de syv opsagte i Aller Media

For abonnenter

Foto: Jonas Olufson
MediaWatch

Kulturminister sigter efter medieforlig inden sommerferien

Ali Abbasis thriller vandt stort ved lørdag aften ved Robert Prisen. | Foto: Martin Sylvest/Ritzau Scanpix
Medienyt

Holy Spider snupper 11 statuetter ved Robert Prisen

Phil McGraw fik i 2020 en stjerne på Hollywood Walk of Fame i Los Angeles. | Foto: Chris Pizzello/AP/Ritzau Scanpix
TV

Dr. Phil trækker stikket til sit talkshow efter 21 år på skærmen

Foto: Pr, Filmfyn
Medienyt

Filmfyn laver ny organisationsstruktur

For abonnenter

Photo: Ebbe Rosendahl / Tv 2
TV

TV 2 flytter aftenfladen til Odense

For abonnenter

Læs også

Photo: Ebbe Rosendahl / Tv 2
TV

TV 2 flytter aftenfladen til Odense

Ledelsen ved endnu ikke, hvad det kommer til at betyde på medarbejderfronten, men en ny aftenflade på TV 2 og tv2.dk skal udkomme fra Odense.

For abonnenter

Aller Media gennemførte i denne uge sin anden fyringsrunde på få måneder. | Photo: Pr Aller Foto og Video
TV

Briefing: Ugen i mediebranchen

Opsigelser i Aller Media og DR, stillingsnedlæggelser hos Kristeligt Dagblad, danske medier på Tiktok og TV 2 i førersædet, når det kommer til at tiltrække læsere. Få overblik over ugens største nyheder.

For abonnenter

Photo: Dado Ruvic/Reuters/Ritzau Scanpix
Digital

Danske medier på Tiktok: Risikoen er værd at løbe

Zetland, TV 2 Echo og Ekstra Bladet satser på Tiktok. Trods databekymring og et afkast, der er svært at måle, sætter platformen dem i en kontakt med brugere, de ikke når nogen andre steder, lyder det.

For abonnenter

Seneste nyt

  • Holy Spider snupper 11 statuetter ved Robert Prisen – 5. feb.
  • Dr. Phil trækker stikket til sit talkshow efter 21 år på skærmen – 5. feb.
  • Disney tygger på salg af flere film og serier til rivaler – 4. feb.
  • Iransk filminstruktør og vinder af Guldbjørn er løsladt i Iran – 4. feb.
  • Microsoft: Iranere stod bag hackerangreb på Charlie Hebdo – 4. feb.
  • Briefing: Ugen i mediebranchen – 3. feb.
  • Kulturminister sigter efter medieforlig inden sommerferien – 3. feb.
  • Amazon sætter ekspansion af supermarkeder på pause – 3. feb.
  • Filmfyn laver ny organisationsstruktur – 3. feb.
  • TV 2 flytter aftenfladen til Odense – 3. feb.
  • Danske medier på Tiktok: Risikoen er værd at løbe – 3. feb.
  • Amazon Prime Videos storsatsning har tiltrukket over 100 mio. seere – 3. feb.
  • Medlemmer er utilfredse med lukkethed om Medieansvarsudvalgets arbejde – 3. feb.
  • ChatGPT runder 100 millioner brugere og løfter sløret for betalingstjeneste – 3. feb.
  • Andelen af nydanskere i filmbranchen er stigende – 3. feb.
Flere nyheder

Job

  • Stream-tilrettelægger til TV 2 Fyn - vikariat

  • Ledende producer til TV 2 Fyn

  • Teamleder med strategisk blik på sociale medier til TV2.DK

  • Life science journalist

  • DR Nyheder søger fem tværmedielle reportere til ny redaktion i Sydney

  • Producer med lyst til digital udvikling søges til TV 2 Fyn

  • Fagbladet Folkeskolen søger ambitiøs kommerciel chef

  • Politisk journalist til Avisen Danmark

  • Redaktionschef til DR Syd

  • People Manager for Upright Music

  • Publiceringsredaktør til DRTV

  • SoMe Manager

  • Digital Marketing Manager Copenhagen

  • Chefredaktør til Fyns Amts avis

Se flere jobs

Watch Job

  • Erfaren fuldmægtig eller advokat med interesse for danske og internationale virksomheder

  • Product Owner – vær med til at forvalte IT-systemer midt i den grønne omstilling

  • Business Controller til DAHL Advokatpartnerselskab i Jylland

  • Jurister søges til Corporate Legal i Danmarks Eksport & Investeringsfond

  • Regnskabs-/økonomichef

Se flere jobs

Job

  • Stream-tilrettelægger til TV 2 Fyn - vikariat

  • Ledende producer til TV 2 Fyn

  • Teamleder med strategisk blik på sociale medier til TV2.DK

  • Life science journalist

  • DR Nyheder søger fem tværmedielle reportere til ny redaktion i Sydney

  • Producer med lyst til digital udvikling søges til TV 2 Fyn

  • Fagbladet Folkeskolen søger ambitiøs kommerciel chef

  • Politisk journalist til Avisen Danmark

  • Redaktionschef til DR Syd

  • People Manager for Upright Music

  • Publiceringsredaktør til DRTV

  • SoMe Manager

  • Digital Marketing Manager Copenhagen

  • Chefredaktør til Fyns Amts avis

Se flere jobs

Kolofon

MediaWatch
Søg

Sektioner

  • Digital
  • TV
  • Radio
  • Aviser
  • Magasiner
  • Forlag
  • Politik
  • Debat
  • Navne
  • Sitemap
  • RSS feeds

Redaktør

Julie Mia Fogde

julie@mediawatch.dk

Tlf.: +45 3330 8301

Ansv. chefredaktør

Anders Heering

Udgiver

JP/Politikens Hus A/S

Annonceafdeling

annoncering@infowatch.dk

Tlf.: +45 7077 7447

Annoncering

Jobannoncering

job@infowatch.dk

Tlf.: +45 7077 7447

Job

Abonnement

Prøv MediaWatch gratis eller få tilbud på et abonnement, der passer til lige netop dig eller din virksomhed.

mediawatch@infowatch.dk

Tlf.: +45 7077 7447

Læs mere om abonnement her

Adresse

MediaWatch

Rådhuspladsen 37

1785 København V

Tlf.: +45 3330 8365

Retningslinjer

  • Persondatapolitik

Copyright © MediaWatch — Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret

Microsoft er i gang med at udfase Internet Explorer – det er vi derfor også.
Vi anbefaler en af følgende browsere for en bedre oplevelse. Klik på et af ikonerne for at downloade en ny browser.

Med venlig hilsen,
MediaWatch

Google ChromeMozilla FirefoxMicrosoft Edge