MediaWatch

Direktør for forlist telekæmpe: Stadig brug for konsolidering

Sammensmeltningen af Telia og Telenor i Danmark bliver ikke til noget, men konsolidering er fortsat nødvendig, mener direktør.

Hilde Tonne | Foto: Telenor/Polfoto

I sidste uge måtte Telia og Telenor droppe planerne om at lægge selskabernes danske aktiviteter sammen. Det skete, fordi det ikke lykkedes at blive enig med EU-Kommisionen om vilkårene for fusionen.

Men selvom storfusionen er død, så vil der blive færre teleselskaber i Danmark, spår Hilde Tonne, direktør for de nu skrinlagte fusionsplaner, over for Børsen.

"Vi mener fortsat, at der skal en konsolidering til på det danske telemarked for at styrke innovation og give plads til investeringer, som kan levere værdi til kunderne. Men jeg er ikke i tvivl om, at Telenor og Telia vil gøre alt, hvad vi kan for at udnytte sine respektive kompetencer og levere både innovation og gode tjenester til kunderne. Og vi har fortsat et rigtig godt samarbejde på netværkssiden," siger Hilde Tonne til Børsen.

Det var planen, at hun skulle stå i spidsen for det nye fusionerede selskab, men nu har hun i stedet fået til opgave at lukke det integrationsprojekt ned, som gik forud for den ventede fusion, som altså ikke bliver til noget.

Hilde Tonne forventer, at arbejdet med at lukke ned tager et par måneder.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs