Canal Digital går ind i programmatisk salg
![Foto: Screenshot](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article7994434.ece/ALTERNATES/schema-16_9/canal_digital.jpg)
Endnu en nordisk aktør på det kommercielle tv-marked vil åbne for programmatisk salg, skriver Kampanje.
Det Telenor-ejede Canal Digital er i gang med at udvikle nye tilbud til annoncørerne, herunder programmatisk køb og salg af tv-reklame.
Det bekræfter Canal Digitals kommunikationsdirektør over for Kampanje, efter planerne blev omtalt på en konference i sidste uge:
"Gennem mange års kundeforhold har vi vældig godt kendskab til kundernes demografi, geografi og preferencer. (...) Når man kombinerer denne kundeindsigt med mulighederne i fremtidens digitale annoncemarked åbner det for, at det totale tv-tilbud kan blive endnu mere relevant og tilpasset den enkelte tv-seer," siger Tjønndal Pettersen, kommunikationsdirektør i Canal Digital til Kampanje.
Canal Digital vil i første omgang implementere programmatisk køb og salg i streamingtjenesten Canal Digital Go.
Mens det traditionelle reklamesalg går forholdsvis godt, har få tv-stationerne - måske af samme grund - endnu taget hul på at slippe reklamesalget løs på computeren og gøre det mere databaseret.
Undtagelsen hedder MTG, der i foråret åbnede en bannerbørs for web-tv.