MediaWatch

Canal Digital går ind i programmatisk salg

Tv-distributøren Canal Digital vil som MTG åbne for automatiseret salg af tv-reklame.

Foto: Screenshot

Endnu en nordisk aktør på det kommercielle tv-marked vil åbne for programmatisk salg, skriver Kampanje.

Det Telenor-ejede Canal Digital er i gang med at udvikle nye tilbud til annoncørerne, herunder programmatisk køb og salg af tv-reklame.

Det bekræfter Canal Digitals kommunikationsdirektør over for Kampanje, efter planerne blev omtalt på en konference i sidste uge:

"Gennem mange års kundeforhold har vi vældig godt kendskab til kundernes demografi, geografi og preferencer. (...) Når man kombinerer denne kundeindsigt med mulighederne i fremtidens digitale annoncemarked åbner det for, at det totale tv-tilbud kan blive endnu mere relevant og tilpasset den enkelte tv-seer," siger Tjønndal Pettersen, kommunikationsdirektør i Canal Digital til Kampanje.

Canal Digital vil i første omgang implementere programmatisk køb og salg i streamingtjenesten Canal Digital Go.

Mens det traditionelle reklamesalg går forholdsvis godt, har få tv-stationerne - måske af samme grund - endnu taget hul på at slippe reklamesalget løs på computeren og gøre det mere databaseret.

Undtagelsen hedder MTG, der i foråret åbnede en bannerbørs for web-tv.

Mere fra MediaWatch

Overblik: Hovedpunkterne i det nye medieforlig

Der er lørdag landet et nyt medieforlig, som bla. indeholder en mindre procentdel af en ”moderniseret” public service-pulje til lydindhold, et styrket DR, et sænket titelloft og et krav om ordnede arbejdsforhold i medie- og filmbranchen. Opdateret.

Læs også

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs