MediaWatch

Kanal 4 rykker Gitte Nielsen-talkshow efter sløj start

Efter en skuffende premiere ændrer Kanal 4 sendetidspunkt for et af efterårets nye programsatsninger.

Kanal 4 havde tirsdag aften kl. 21 premiere på en af efterårets nye satsninger; talkshowet "Gitte Talks" med Gitte Stallone. Men bare 32.000 så med, og det er for lidt, erkender Discovery, der nu flytter programmet, skriver Se og Hør.

”Vi har med "Gitte talks" forsøgt at give talkshow-genren et nyt og forfriskende take, som vi er enormt glade for, ligesom vi også er for Gitte, som er fantastisk som vært. Men vi må konstatere, at programmet desværre ikke har fået lige så godt fat i seerne, som vi havde håbet på. Konkurrencen er benhård på det tidspunkt, og derfor har vi valgt at rykke programmet en time, så det bliver vist klokken 22.00, og på den måde forhåbentligt får lidt flere seere ind, hvilket programmet klart har fortjent,” siger Kanalchef Anne Garlichs til Se og Hør.

Discovery spidser hovedkanaler til

"Gitte Talks" er et af de nye programmer, Discovery Networks har haft store forventninger til i efteråret. Den langsigtede ambition for tv-stationen kredser om at blive nummer to på det kommercielle tv-marked og over hale TV3. Det stiller krav om vækst - især på Kanal 4, sagde programdirektør Maiken Wexø for nylig i et interview til MediaWatch.

"Kanal 4 har ligget lidt for meget i dvale. Nu skal den have et ordentligt energiboost og ud og spille med musklerne og vokse. Der skal være flere kvinder, der synes, at det er en cool kanal, der er relevant for dem," sagde Maiken Wexø, Discovery Networks, i forbindelse med præsentationen af efterårets nye programmer.

Mere fra MediaWatch

Aller Media lukker magasinet Dossier

Dossier lukker og slukker efter seks år. Det skyldes ifølge chefredaktør økonomi og udfordringer med bl.a. stigende papirpriser. For mindre end et år siden lukkede Aller også Modemagasinet In efter 35 år.

Læs også

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs