MediaWatch

Aftonbladet udvider med lokal-tv

Den svenske tabloid avis lancerer lokale tv-nyheder for at få tag i lokale annoncører.

En af Sveriges største aviser Aftonbladet, der er delvist ejet af Schibsted, udvider tv-delen for at hente ny omsætning på de lokale annoncemarkeder, skriver Resume.

Aviser lancerer i midten af næste måned lokalnyheder på webtv fra foreløbig tre byer; Gøteborg, Malmø og Jønkøping. Udsendelserne kommer med et klassisk snit af nyheder, sport og vejr om hver by, forklarer Jan Scherman, chef for Aftonbladet TV.

Nyhedsudsendelserne skal produceres af Aftonbladets redaktion i Stockholm, men ifølge Jan Schermen er avisen åben for partnerskaber på sigt. Avisen samarbejder i forvejen med Schibsted-meidet Omnibus om lokale nyheder, skriver Resume.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

I JP/Politikens Hus har aviserne afsluttet forhandlingerne om afskedigelser, og samtidig er opsigelser blevet annonceret på flere andre adresser i Mediedanmark. En længe ventet aftale med Netflix landede, og i Norge er en global podcasttrend, som DR følger tæt, blevet tydelig. Få overblikket her.

Klumme: Censur af sociale medier styrer mod at været reguleret af annoncører

Der er de seneste år er der taget flere skridt mod en privatisering af reguleringen af ytringsfrihed på platforme, vi oplever som digital infrastruktur for den offentlige samtale. Det seneste træk, hvor annoncører boykotter Twitter, peger i retning af, at nu bliver grænserne også sat af virksomheder, skriver Uffe Gardel.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs