MediaWatch

Aftonbladet udvider med lokal-tv

Den svenske tabloid avis lancerer lokale tv-nyheder for at få tag i lokale annoncører.

En af Sveriges største aviser Aftonbladet, der er delvist ejet af Schibsted, udvider tv-delen for at hente ny omsætning på de lokale annoncemarkeder, skriver Resume.

Aviser lancerer i midten af næste måned lokalnyheder på webtv fra foreløbig tre byer; Gøteborg, Malmø og Jønkøping. Udsendelserne kommer med et klassisk snit af nyheder, sport og vejr om hver by, forklarer Jan Scherman, chef for Aftonbladet TV.

Nyhedsudsendelserne skal produceres af Aftonbladets redaktion i Stockholm, men ifølge Jan Schermen er avisen åben for partnerskaber på sigt. Avisen samarbejder i forvejen med Schibsted-meidet Omnibus om lokale nyheder, skriver Resume.

Mere fra MediaWatch

B.T.'s fejlskud bekymrer ikke brancheorganisation

Direktør for Danske Medier ser B.T.’s investeringslyst som et sundhedstegn, selv om storbyeventyret kuldsejlede på under et år. Det er dog nødvendigt at knække koden til de lokale og digitale læsere, mener han.

Briefing: Ugen i mediebranchen

B.T. lukker printavisen, cityredaktionerne nedlægges og chefredaktør Jonas Kuld Rathje stopper, Bog & Idé barsler med streamingtjeneste, og DR gentænker kulturdækningen. Det har været en travl uge i Mediedanmark, men du får overblikket over de vigtigste historier lige her.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs