MediaWatch

Aftonbladet udvider med lokal-tv

Den svenske tabloid avis lancerer lokale tv-nyheder for at få tag i lokale annoncører.

En af Sveriges største aviser Aftonbladet, der er delvist ejet af Schibsted, udvider tv-delen for at hente ny omsætning på de lokale annoncemarkeder, skriver Resume.

Aviser lancerer i midten af næste måned lokalnyheder på webtv fra foreløbig tre byer; Gøteborg, Malmø og Jønkøping. Udsendelserne kommer med et klassisk snit af nyheder, sport og vejr om hver by, forklarer Jan Scherman, chef for Aftonbladet TV.

Nyhedsudsendelserne skal produceres af Aftonbladets redaktion i Stockholm, men ifølge Jan Schermen er avisen åben for partnerskaber på sigt. Avisen samarbejder i forvejen med Schibsted-meidet Omnibus om lokale nyheder, skriver Resume.

Mere fra MediaWatch

Nent køber rettigheder til kvindefodbold i flere lande

Fodboldligaer for kvinder i bl.a. England, Tyskland og Danmark bliver bredt ud af Nordic Entertainment Group i ni lande som led i ny rettighedsaftale. Alle kampe fra den danske kvindeliga bliver fra næste sæson vist på Viaplay.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs