Aftonbladet udvider med lokal-tv

Den svenske tabloid avis lancerer lokale tv-nyheder for at få tag i lokale annoncører.

En af Sveriges største aviser Aftonbladet, der er delvist ejet af Schibsted, udvider tv-delen for at hente ny omsætning på de lokale annoncemarkeder, skriver Resume.

Aviser lancerer i midten af næste måned lokalnyheder på webtv fra foreløbig tre byer; Gøteborg, Malmø og Jønkøping. Udsendelserne kommer med et klassisk snit af nyheder, sport og vejr om hver by, forklarer Jan Scherman, chef for Aftonbladet TV.

Nyhedsudsendelserne skal produceres af Aftonbladets redaktion i Stockholm, men ifølge Jan Schermen er avisen åben for partnerskaber på sigt. Avisen samarbejder i forvejen med Schibsted-meidet Omnibus om lokale nyheder, skriver Resume.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også