MediaWatch

Discovery køber det sidste af Eurosport

Efter gradvise tilkøb ejer Discovery nu hele Eurosport. Prisen for den sidste bid runder 3 mia. kr.

David Zaslav, Discovey Communications' topchef | Foto: Discovery Communications

I 2012 købte Discovery Communications 20 pct. af Eurosport. Ejerandelen blev sidste år øget til 51 pct., og nu køber Discovery så de sidste 49 pct. af Eurosport. Det oplyser Discovery.

Muligheden for at købe de sidste 49 pct. er en del af aftalen fra 2012, hvor Discovery købte 20 pct. Den mulighed er nu blevet udnyttet til en pris på næsten 3,7 mia. kr.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Debat: Mediepolitik uden jordforbindelse

Magter folketing og regering at lave en medieaftale, der kan gennemføres, og vil den fungere i virkelighedens mediemarked? Sporene skræmmer. Den seneste medieaftale fra 2018 er et klart eksempel på, hvor galt det kan gå. Men den var desværre ikke en undtagelse. Sådan lyder det fra rådgiver og tidl. generaldirektør i DR Christian S. Nissen i dette debatindlæg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs