En del af Watch Medier

MediaWatchfredag27. januar 2023

  • Søg
  • Log ind
  • Digital
  • TV
  • Radio
  • Aviser
  • Søg
  • Log ind
  • Seneste
  • Søg
  • Log ind
  • Digital
  • TV
  • Radio
  • Aviser
  • Magasiner
  • Forlag
  • Politik
  • Debat
  • Navne
  • Mediejob
02.07.2015kl. 21.21

Anti Doping Danmark kritiserer Riis som kommentator

Antidoping-institution mener, TV2 modarbejder kampen mod doping med ansættelse af Bjarne Riis.
Foto: Christophe Ena
AF RITZAU

I sidste uge viste en rapport fra Anti Doping Danmark, at Bjarne Riis har ignoreret, at hans cykelryttere dopede sig på Team CSC. Nu giver TV2 ham jobbet som cykelkommentator under årets Tour de France.

Det hænger dårligt sammen, mener Michael Ask, direktør i Anti Doping Danmark ifølge Radio24syv.

"Det er samfundsmæssig problematisk, at et så stort medie ansætter Bjarne Riis, når vi netop har fremlagt en rapport, der i den grad sætter spørgsmålstegn ved hans troværdighed," siger han til Radio24syv.

Anti Doping Danmarks nye rapport indeholder anbefalinger til, hvordan den danske cykelsport fremover kan blive fri for doping.

Og ansættelsen af den tidligere cykelrytter som cykelkommentator strider direkte imod de anbefalinger, lyder det fra Michael Ask.

"Vi skal have luget ud i den generation af cykelledere, der har stået for doping. Derfor synes vi, det er problematisk, at Bjarne Riis på den her måde får en platform, som han kan tale fra," siger han til Radio24syv og fortsætter:

"Der er noget, der hedder påvirkning af kulturen. Jeg mener, at TV2 har et ansvar," siger Michael Ask til Radio24syv.

TV2-Sportens Tour de France-redaktør John Jäger er dog uenig i, at TV2 har den type ansvar.

"Hvis pointen er, at det er os i medierne, der har ansvaret for, at der ikke er doping i cykelsporten, så er jeg overhovedet ikke enig," siger han til radiokanalen.

Bjarne Riis bliver som cykelkommentator på TV2 en del af ekspert-klanen, der også består af blandt andre Frank Høj, Chris Anker Sørensen, Brian Vandborg og Morten Bennekou.

Annonceringen af Riis' nye job kom blot otte dage efter, at han var en central figur i den længe ventede dopingrapport, som Anti Doping Danmark og Danmarks Idrætsforbund har udarbejdet.

Relaterede artikler:

  • TV 2 hyrer Bjarne Riis som ekspert

  • Foto: Miriam Dalsgaard/Polfoto/Arkiv

    Citatbarometer: BT sniger sig ind i top fire

    For abonnenter

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Foto: Pr Foto/jp/politikens Hus
Aviser

Stig Ørskov: "Det er klart, at 2022 ikke blev, som vi havde drømt om"

JP/Politikens Hus landede et trecifret millionunderskud og fik kun vækst på toppen takket være tilføjelsen af distributøren Dao. Læs MediaWatchs interview med topchef Stig Ørskov om årets udfordringer og forventningerne til 2023.
  • JP/Politikens Hus ramt af modvind og indkasserer første driftsunderskud siden 2008
  • Aller Media holder fast i overskud med fingerspidserne
Foto: Jens Hartmann Schmidt/Ritzau Scanpix
MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

For abonnenter

Foto: Jens Dresling
Aviser

JP/Politikens Hus ramt af modvind og indkasserer første driftsunderskud siden 2008

For abonnenter

Foto: Casper Dalhoff
Navne

Chefredaktør for Fyns Amts Avis rykker til redaktørpost på Jyllands-Posten

For abonnenter

Foto: Dado Ruvic/Reuters/Ritzau Scanpix
Medienyt

Dansk Folkeparti bandlyser brug af Tiktok på arbejdstelefoner

For abonnenter

Foto: Emil Agerskov
Medienyt

Mikkel Bjørn bliver Dansk Folkepartis medieordfører

For abonnenter

Læs også

Outdoor var en af årets vækstvindere på annoncemarkedet - godt hjulpet på vej af bl.a. folketingsvalget. | Foto: Jens Dresling
TV

Salg af digitale annoncer får et løft af usikker økonomi i 2023

Det danske annoncemarked voksede i 2022, hvor genåbningens effekter værnede mod de værste konsekvenser af krig og inflation. Markedet vil dog tabe fart i 2023, vurderer Kantar Gallup og bureauchefer.

For abonnenter

Foto: Jens Dresling
Digital

Podcasts, video og unikt indhold skal lokke flere til Ekstra Bladet+

Målsætningen for avisen er at hente højere vækst i abonnementsbasen end sidste år, fortæller kommerciel direktør Signe Skarequist.

For abonnenter

Foto: Jens Dresling
Aviser

JP/Politikens Hus ramt af modvind og indkasserer første driftsunderskud siden 2008

Faldende printsalg og stigende priser lagde pres på JP/Politikens Hus i 2022. Trods omsætningsvækst på næsten en halv milliard var der utraditionelt underskud på den primære drift. 

For abonnenter

Seneste nyt

  • Stig Ørskov: "Det er klart, at 2022 ikke blev, som vi havde drømt om" – 17.45
  • Briefing: Ugen i mediebranchen – 16.32
  • Chefredaktør for Fyns Amts Avis rykker til redaktørpost på Jyllands-Posten – 16.19
  • Dansk Folkeparti bandlyser brug af Tiktok på arbejdstelefoner – 15.35
  • Mikkel Bjørn bliver Dansk Folkepartis medieordfører – 14.31
  • JP/Politikens Hus ramt af modvind og indkasserer første driftsunderskud siden 2008 – 14.15
  • Britisk universitet etablerer podcastcenter og uddannelse – 13.48
  • Salg af digitale annoncer får et løft af usikker økonomi i 2023 – 12.45
  • Ny kommerciel chef skal hæve Folkeskolens digitale indtjening – 11.52
  • Amazon Prime Video næsten fordobler brugerantallet i Norge – 11.00
  • Danmarks Filmakademi udliciterer sekretariat – 09.55
  • Polen afviser at reducere moms på bøger – 09.20
  • Podcasts, video og unikt indhold skal lokke flere til Ekstra Bladet+ – 08.25
  • TV 2-direktør: Kræver stort arbejde at konstatere bevidst logindeling – 07.59
  • Ny pressechef vil gøre ALK mere attraktivt for nye medarbejdere – 07.00
Flere nyheder

Job

  • Redaktionschef til DR Syd

  • Publiceringsredaktør til DRTV

  • Ledende producer til TV 2 Fyn

  • Producer med lyst til digital udvikling søges til TV 2 Fyn

  • DR Nyheder søger fem tværmedielle reportere til ny redaktion i Sydney

  • Life science journalist

  • TV 2 søger velskrivende digital journalist

  • Fagbladet Folkeskolen søger ambitiøs kommerciel chef

Watch Job

  • Revisor med minimum et par års erfaring

  • Product Owner – vær med til at forvalte IT-systemer midt i den grønne omstilling

  • Business Intelligence Specialist

  • People and Operations Partner

  • Scrum Master with a practical approach

Se flere jobs

Job

  • Redaktionschef til DR Syd

  • Publiceringsredaktør til DRTV

  • Ledende producer til TV 2 Fyn

  • Producer med lyst til digital udvikling søges til TV 2 Fyn

  • DR Nyheder søger fem tværmedielle reportere til ny redaktion i Sydney

  • Life science journalist

  • TV 2 søger velskrivende digital journalist

  • Fagbladet Folkeskolen søger ambitiøs kommerciel chef

Se flere jobs

Kolofon

MediaWatch
Søg

Sektioner

  • Digital
  • TV
  • Radio
  • Aviser
  • Magasiner
  • Forlag
  • Politik
  • Debat
  • Navne
  • Mediejob
  • Sitemap
  • RSS feeds

Redaktør

Julie Mia Fogde

julie@mediawatch.dk

Tlf.: +45 3330 8301

Ansv. chefredaktør

Anders Heering

Udgiver

JP/Politikens Hus A/S

Annonceafdeling

annoncering@infowatch.dk

Tlf.: +45 7077 7447

Annoncering

Jobannoncering

job@infowatch.dk

Tlf.: +45 7077 7447

Job

Abonnement

Prøv MediaWatch gratis eller få tilbud på et abonnement, der passer til lige netop dig eller din virksomhed.

mediawatch@infowatch.dk

Tlf.: +45 7077 7447

Læs mere om abonnement her

Adresse

MediaWatch

Rådhuspladsen 37

1785 København V

Tlf.: +45 3330 8365

Retningslinjer

  • Persondatapolitik

Copyright © MediaWatch — Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret

Microsoft er i gang med at udfase Internet Explorer – det er vi derfor også.
Vi anbefaler en af følgende browsere for en bedre oplevelse. Klik på et af ikonerne for at downloade en ny browser.

Med venlig hilsen,
MediaWatch

Google ChromeMozilla FirefoxMicrosoft Edge