MediaWatch

Unge videotalenter skal give MTV nyt liv

 Viacoms musikkanal giver brandet en overhaling og gør plads til de unges egne videoproduktioner i fladen.

MTV International vil genopfinde sig selv og omfavne de sociale mediers tidsalder med en stor rebranding af kanalen. Det skriver blandt andre Hollywood Reporter.

Hovedtemaet for omlægningen er større brugerinvolvering, der skal ændre parolen "I want my MTV" til "I am my MTV" .

MTV introducerer bl.a. det nye faste indslag #MTVbump, der viser de videoer, unge i dag selv producerer og deler på de sociale medier. Deudover kommer MTV "Art Breaks", der har fokus på ny videokunst, og kanalen vil skifter desuden grafik og fortællestil.

MTV er ejet af det amerikanske netværk Viacom og sendes i mere end 160 lande.

Mere fra MediaWatch

Mediekommentator kalder medieforlig en "lappeløsning"

Endnu en smal medieaftale er landet, uden der bliver foretaget markante ændringer af rammerne for de danske medier, som medievirksomheder kan slå sig på, lyder vurderingen fra mediekommentatorer. De store ændringer er udsat med en lang række udvalg og undersøgelser, og spørgsmålet er, hvor mange af regeringens mål, der reelt kan føres ud i livet.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs