Unge videotalenter skal give MTV nyt liv

 Viacoms musikkanal giver brandet en overhaling og gør plads til de unges egne videoproduktioner i fladen.

MTV International vil genopfinde sig selv og omfavne de sociale mediers tidsalder med en stor rebranding af kanalen. Det skriver blandt andre Hollywood Reporter.

Hovedtemaet for omlægningen er større brugerinvolvering, der skal ændre parolen "I want my MTV" til "I am my MTV" .

MTV introducerer bl.a. det nye faste indslag #MTVbump, der viser de videoer, unge i dag selv producerer og deler på de sociale medier. Deudover kommer MTV "Art Breaks", der har fokus på ny videokunst, og kanalen vil skifter desuden grafik og fortællestil.

MTV er ejet af det amerikanske netværk Viacom og sendes i mere end 160 lande.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også