MediaWatch

Efter #mobilegeddon: Så meget vokser besøgstal for mobilvenlige sider

Ny undersøgelse viser, hvordan Googles ændring af søgeresultater efter mobilvenlighed har påvirket besøgstallene.

Fra 21. april har Google valgt at opprioritere mobilvenlige hjemmesider i søgeresultaterne. Siden har de oplevet en stigning i besøgstal på 38 pct., viser ny undersøgelse. | Foto: Sreen-dump/ Google

Det er blevet kaldt det mobile ragnarok eller #mobilegeddon på sociale medier. 21. april 2015 ændrede Google sine algoritmer, så hjemmesider, der er optimeret til visning på mobiltelefoner fremover vil blive prioriteret højere i søgeresultaterne.

Især de virksomheder, der lever af at optimere virksomheders rangering i søgeresultater har gjort opmærksom på ændringen. En af dem er SEO-virksomheden s360, der nu har undersøgt konsekvenserne efter fire uger med Google-ændringen. Resultaterne er offentliggjort hos mediet Version2.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs