
Den yngre del af befolkningen ser stadig mindre og mindre tv, viser tal for 1. kvartal og udfordrer tv-stationer og annoncører, der vil fange de unge forbrugere.
I den brede befolkning er appetitten på traditionelt tv nogenlunde stabil. Tv-forbruget i en nøglemålgruppe, de 21-50 årige, faldt kun 1,5 pct. i 1. kvartal - i forhold til samme periode sidste år. Men blandt teenagers gik tv-seningen 10 pct. ned.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app
Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.
Start et gratis virksomhedsprøveabonnementMere fra MediaWatch
Producenter glæder sig over droppet aftale men afblæser ikke krise
En rettighedsaftale, som i måneder har betydet stop for udvikling af fiktion til streamingtjenester, blev torsdag forkastet af Create Denmark, og det er et skridt i den rigtige retning. Det mener bl.a. Producentforeningen. Nu pågår individuelle forhandlinger med tjenesterne, men det risikerer at trække ud til efter sommer, lyder det.