MediaWatch

Q1: Teenagere flygter stadig fra flow-tv

Tv-forbruget hos den vigtige målgruppe mellem 21 og 50 år faldt beskedent i 1. kvartal, men blandt teenagere rutsjede det hele 10 pct. ned.

Marius Nyheim/Polfoto

Den yngre del af befolkningen ser stadig mindre og mindre tv, viser tal for 1. kvartal og udfordrer tv-stationer og annoncører, der vil fange de unge forbrugere.

I den brede befolkning er appetitten på traditionelt tv nogenlunde stabil. Tv-forbruget i en nøglemålgruppe, de 21-50 årige, faldt kun 1,5 pct. i 1. kvartal - i forhold til samme periode sidste år. Men blandt teenagers gik tv-seningen 10 pct. ned.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Grønne Aller-regnskaber, tilføjelse til Podimo-top og opgør med techkæmper er blandt strømmene, der formede ugens nyhedslandskab i Mediedanmark. Få et overblik med denne briefing.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs