MediaWatch

Q1: Teenagere flygter stadig fra flow-tv

Tv-forbruget hos den vigtige målgruppe mellem 21 og 50 år faldt beskedent i 1. kvartal, men blandt teenagere rutsjede det hele 10 pct. ned.

Marius Nyheim/Polfoto

Den yngre del af befolkningen ser stadig mindre og mindre tv, viser tal for 1. kvartal og udfordrer tv-stationer og annoncører, der vil fange de unge forbrugere.

I den brede befolkning er appetitten på traditionelt tv nogenlunde stabil. Tv-forbruget i en nøglemålgruppe, de 21-50 årige, faldt kun 1,5 pct. i 1. kvartal - i forhold til samme periode sidste år. Men blandt teenagers gik tv-seningen 10 pct. ned.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Kritiseret aftale om rettighedsbetaling lagt på is, mediebureauer kigger efter alternativer til Facebook, DR dropper livekoncerter, podcastbureau udvider med nye formater, og lokale radio- og tv-stationer har fået inddraget deres sendetilladelser. Læs med, når vi gennemgår ugens største mediesager.

Producenter glæder sig over droppet aftale men afblæser ikke krise

En rettighedsaftale, som i måneder har betydet stop for udvikling af fiktion til streamingtjenester, blev torsdag forkastet af Create Denmark, og det er et skridt i den rigtige retning. Det mener bl.a. Producentforeningen. Nu pågår individuelle forhandlinger med tjenesterne, men det risikerer at trække ud til efter sommer, lyder det.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs