MediaWatch

Wulffmorgenthaler danner nyt produktionsselskab

Duoen bag Wulffmorgenthaler samler aktiviteterne i produktionsselskabet New Creations, der bl.a. har tre nye tv-serier i pipeline.

Mikael Wulff og Anders Morgenthaler - bedre kendt som Wulffmorgenthaler - etablerer produktionsselskabet New Creations, der afløser Wulffmorgenthaler-selskabet.

Det skal bane vej for flere og bredere medieproduktioner og international ekspansion, skriver duoen i en pressemeddelelse.

“Forretningen er blevet så varieret og omfattende, at det ikke er passende, at firmaet hedder Wulffmorgenthaler. Der er mange projekter, der ikke er decideret Wulffmorgenthaler-projekter, altså med os som personlige afsendere. Firmaet laver både Wulffmorgenthaler-ting, men også en mængde andet,” siger Mikael Wulff i meddelelsen.

New creations er ifølge meddelelsen et moderne produktionsselskab, hvor kreativiteten er kilden til selskabets drift, og hvor produktionerne spænder over web, tv, film og print.

Selskabet ejer og driver med forskellige mediepartnere comedy-sitet 'Helt Normalt' i Danmark, Sverige, Norge, Tyskland, og har aftaler med både amerikanske og danske aviser om deres velkendte striber under Wulffmorgethaler-brandet.

Tre projekter på vej

I Danmark er der tre nye tv-projekter i pipelinen, skriver selskabet, der er sat til tv-premiere i 2015. Derudover er to spillefilm på vej, der produceres i samarbejde med Zentropa.

““Fremtiden for new creations ligger både i Danmark og resten af verden. Det vi laver er stærkt visuelt og kan derfor nemmere rejse end så meget andet indhold. Wulffmorgenthalers projekter bliver en del af firmaet, ligesom Anders’s og mine soloprojekter, men det er et firma, hvor der er også er mulighed for at andre kreative kan skabe noget, så længe det er unikt og nyskabende. Målet er: Der skal laves nogle spændende ting verden ikke har set før, og der skal tjenes nogle penge. Det giver frihed til at skabe flere og endnu mere ambitiøse projekter,” siger Mikael Wulff i meddelelsen.

Selvom Wulffmorgenthaler er vokset kraftigt, står det sløjere til med indtjeningen. 2013-regnskabet for selskabet viser et underskud på 1,5 mio. kr. mod et beskedent overskud på 61.219 kr. i 2012.

Dansk tegneseriestribe indtager amerikansk avismarked 

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Jyllands-Posten skærer millioner af printsider væk, nye tal gør status over tv- og streaming-forbruget, og forskere giver tips til kunstig intelligens i medievirksomheder. Vi gennemgår de saftigste historier på MediaWatch i uge 49 lige her.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs