Hovedkanal retter ryggen i kampen om seerne
![](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article6830107.ece/ALTERNATES/schema-16_9/beliggenhed_beliggenhed_tv2.jpg)
Med en samlet seerandel på 23,5 pct. ser TV 2's mangeårige hovedpine - seerfaldet på hovedkanalen - ud til at være lettet i 1. halvår.
I forhold til 1. halvår 2013 er seerandelen blandt alle danskere steget med 1,3 procentpoint fra 22,2 i 1. halvår 2013.
Det skriver TV 2 i sit nyhedsbrev.
Tallene bekræfter tendensen fra 1. kvartal, hvor TV 2-hovedkanalen havde en seerandel blandt alle danskere på 24,2 pct. En fremgang på 1,8 procentpoint fra 1. kvartal 2013.
I 2012 kunne hovedkanalen mønstre en andel på 24,1 pct. Selvom 1. halvår i år ikke kan svinge sig op på samme niveau, ser TV 2-koncernen i 1. halvår ud til at have slået en prop i seerfrafaldet på hovedkanalen indtil videre.
Seerfaldet gennem flere år på hovedkanalen kostede sidste år daværende programdirektør Palle Strøm jobbet. Koncernen hentede i stedet Anne Engdal Stig Christensen til fra DR og lagde opgaven med at vende udviklingen i hendes hænder. Siden blev også daværende kanalchef for DR1, Lotte Lindegaard, hyret som ny chef for TV 2-hovedkanalen.
I første kvartal i år var det ikke mindst EM-håndboldslutrunden, der gav medvind. Anne Stig Engdal Christensen fremhæver desuden i TV 2's nyhedsbrev, at lanceringen af livsstils- og dokumentarprogrammer som ’Kurs mod fjerne kyster’, 'Beliggenhed, beliggenhed, beliggenhed’ (foto), ’Danmarks dejligste badehoteller’ og ’Med børnene som våben’ desuden været med til at give TV 2 "et godt og markant 1. halvår".
Relaterede artikler
Berlingske og TV 2 Finans overvejer ny aftale
For abonnenter
Unge mødre-producent løfter overskud
For abonnenter
Top 20: Fodbold, fodbold, fodbold!
For abonnenter