Superliga tv-pakke bliver med Brøndby
![](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article5499737.ece/ALTERNATES/schema-16_9/br%25C3%25B8ndby%2520klar.jpg)
Den kommende tv-aftale for Superligaen, der gælder perioden 2015-2021, ventes i udbud senest i næste uge, hvor Divisionsforeningen fremsender udbudsmaterialet til de relevante parter.
Udbudsmaterialet gælder medierettighederne for både Superligaen, NordicBet Ligaen og DBU Pokalen, og tv-rettighederne træder i kraft fra sommeren 2015.
Alt tyder desuden på, at det bliver en tv-pakke, der tæller kampe med alle 12 hold. Siden februar har Brøndby stået uden for kredsen, da klubben ikke kunne få opfyldt sit krav om et større minimumsbeløb ved fordelingen af de mange millioner kr.
DR åbne for køb af Brøndby-kampe
Men mandag aften nedsatte Brøndbys nye bestyrelse med formand Jan Beck Andersen i spidsen en arbejdsgruppe, der skulle afklare virksomhedens strategi i forhold til den næste tv-aftale. Allerede tirsdag eftermiddag sagde Brøndbys kommunikations- og marketingdirektør Anders Bay:
"Bestyrelsen for Brøndby IF ønsker i udgangspunktet at være en del af fællesskabet i dansk fodbold, og målet er at finde en konstruktiv og bæredygtig løsning på spørgsmålet om salget af tv-rettigheder fra sommeren 2015," sagde Anders Bay til Ekstra Bladet.
Søndag aften trak opgøret FCK-Brøndby hele 369.000 seere, det bedste danske fodboldseertal på TV3+ siden 2008.
Brøndby's oplæg tidligere på året var netop, at fordelingen af indtægterne i den næste tv-aftale i højere grad skulle baseres på, hvem der står stærkest hos seerne. Brøndby trækker normalt flere tv-seere, end mange andre klubber, uanset klubbens placering i tabellen.
Relaterede artikler
Superliga-tv i udbud inden sommerferien - uden BIF
For abonnenter
DR åbne for køb af Brøndby-kampe
For abonnenter