'Waoo' kaster 91 kanaler ind i fritvalg-kampen

Fiberudbyderen af tv, Waoo, kaster sig nu også ud i den skærpede kamp om at friste tv-kunderne med øget valgfrihed. 

Fiberbredbåndsudbyderen Waoo kaster sig nu også ud i den skærpede kamp om at friste tv-kunderne med øget valgfrihed. 

For nylig lancerede Waoo et partnerskab med Netflix, som øger udbuddet, og nu skruer Waoo op for nemmere adgang til frit valg af tv.

Fra årsskiftet fjerner Waoo gebyret og stiller 91 kanaler til rådighed som tilkøb i sin kanalbutik på tv-boksen.

Waoo betjener indtil videre over 270.000 kunder, som køber ét eller flere produkter - tv, internet, telefoni. Men der er vækstpotentiale. Der er 800.000 husstande, som er ’homes passed’ med fiberdækning.

"Lige nu taler alle om, at frit valg er en naturlig følge af den øgede brug af streamingtjenester. Jeg kunne ikke være mere enig," siger Anders Christjansen, administrerende direktør i Waoo, i en pressemeddelelse.

Waoo-direktøren minder dog om, at reelt frit valg kræver mere end snak. Det kræver aktive teknologitilvalg i husstanden.

Hvis seerne vil have mere frit valg af tv, så skal de have den rigtige teknologi derhjemme – en tv-boks eller fx et særligt programkort og en kortlæser, påpeger han.

“Næsten fire ud af fem af Waoo’s tv-kunder en eller flere tv-bokse derhjemme. Så for langt hovedparten af vores kunder er der ingen hindring for at benytte sig af mere frit valg med det samme,” siger Anders Christjansen.

Waoo justerer fra årsskiftet også indhold og priser på de faste tv-pakker. Det betyder bl.a., at Waoo’s foreningskunder i starten af januar 2014 får tilføjet TV 3 Sport 2 samt en række HD-versioner af Viasats kanaler, herunder TV3, TV3+, Viasat History og Viasat Explorer i den store underholdningspakke.

Waoo: Vi undervurderer Netflix og andre globale udbydere 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også