HBO lokker med gratis serier på Youtube

Premieren på to serier lægges på Youtube for at gøre reklame for HBO Nordic. 

HBO tester nu, for første gang, markedsføringseffekten af at vise serier gratis på Youtube. I dag har HBO lagt premiereafsnittet af den nye serie 'Hello Ladies' (skabt Ricky Gervais, der er kendt som den selvtillidsfulde chef i den britiske mockumentary 'The Office.) og sæsonpremieren på serien 'Eastbound & Down' til gratis benyttelse på HBO Nordics Youtubekanal. Det skriver svenske  Resume.se.

Begge afsnit havde blev sendt i USA søndag og kom på HBO Nordic i går.

De gratis smagsprøver skal, udover at trække annoncer på Youtube, lokke seerne til at melde sig til HBO Nordic for at følge resten af serien.

Denne form for markedsføring er tidligere blevet benyttet af CBS-tjenesten Showtime, der sidste år lagde første afsnit af sidste sæson af serien 'Dexter' og premieren på anden sæson af dramaserien 'Homeland' på Youtube.

Sky klar med premiere på remake af ’Broen’
TV 2's 'Rita' på Netflix
Brandindex: Netflix kravler mod toppen

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også